IKEA ostrzega przed atakiem na konta użytkowników
- Potwierdzamy, że mogło dojść do nieautoryzowanego logowania na niektórych kontach IKEA Family. W celu ochrony danych użytkowników niezwłocznie zablokowaliśmy dostęp do wybranych profili - czytamy w oświadczeniu na stronie IKEA.
Podejrzane o cyberatak konta zostały niezwłocznie zablokowane. IKEA pracuje nad wyjaśnieniem okoliczności zdarzenia.
- Pragniemy podkreślić, że dane naszych klientów są bezpieczne - uspokaja IKEA.
Sprawdź koniecznie
Konta IKEA Family zagrożone?
Według wstępnych analiz przeprowadzonych przez zespół IKEA, doszło do zewnętrznego, automatycznego i masowego odpytywania bazy danych różnego rodzaju kombinacjami loginów i haseł. Sposób działania wskazuje, że sprawcy mogli posługiwać się bazą danych zawierającą informacje ujawnione podczas wcześniejszych wycieków danych z innych portali, których celem było ustalenie, czy są wykorzystywane przez Klubowiczów IKEA Family (tzw. "credential stuffing").
- Zablokowaliśmy dostęp do profili, dla których mogło dojść do nieautoryzowanego dostępu w wyniku wspomnianego ataku, a do ich właścicieli przesłaliśmy wiadomości e-mail i/lub SMS w zależności od posiadanych danych kontaktowych. Chcielibyśmy przy tym zaznaczyć, iż podczas określania grupy potencjalnie zagrożonych profili zastosowaliśmy pewien margines bezpieczeństwa, więc samo zablokowanie profilu oraz otrzymanie wiadomości od IKEA nie oznacza, że miał miejsce nieautoryzowany dostęp do danego profilu - czytamy w oświadczeniu na stronie internetowej IKEA.
W przypadku wystąpienia problemów z zalogowaniem się do konta IKEA Family przy użyciu dotychczasowego hasła, firma sugeruje użytkownikom, aby skorzystali z opcji "Nie pamiętam hasła" dostępnej na stronie internetowej www.IKEAFamily.eu.
IKEA złożyła zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Atak na konta IKEA Family. Jak sprawdzić?
Czy Twoje konto jest zagrożone? Czy cyberprzestępcy próbowali włamać się na Twoje konto? Możesz to sprawdzić, logując się na IKEA Family. Jeśli konto zostało zablokowane, może to świadczyć o próbie ataku.
Jeżeli nie dostałeś żadnej wiadomości – Twoje konto nie zostało zaatakowane przez cyberprzestępców. Jeżeli otrzymałeś wiadomość – Twoje konto mogło być zaatakowane przez cyberprzestępców. IKEA zastosowała jednak pewien margines bezpieczeństwa przy określaniu grupy potencjalnie zagrożonych profili, więc zablokowany profil oraz wysłana wiadomość od IKEA wcale nie musi oznaczać, że na Twoim koncie rzeczywiście doszło do skutecznego włamania.
Jeżeli natomiast nie otrzymałeś wiadomości, a mimo to masz problemy z zalogowaniem się do konta przy użyciu swojego dotychczasowego hasła, skorzystaj z opcji "Nie pamiętam hasła" i poproś o jego ponowne wygenerowania.
- Podejrzewamy, że mogło dojść do nieautoryzowanego logowania na Twoim koncie IKEA Family. W celu ochrony danych zablokowaliśmy dostęp do Twojego profilu. Konto możesz odblokować poprzez ustawienie nowego hasła, wystarczy, że skorzystasz z opcji: „Nie pamiętam hasła”. Pamiętaj! Nie wybieraj swojego dotychczasowego hasła, stwórz nowe, które będzie silne. Nie używaj również haseł, z których korzystasz w innych serwisach - takie komunikaty otrzymują właściciele kont IKEA Family.
Pełne oświadczenie IKEA - KLIKNIJ TUTAJ
Te smartfony są najbardziej podatne na jailbreak. Zobacz, cz...
Google ostrzega. Masz te aplikacje w swoim telefonie? Zobacz...
