Przy ulicy Grunwaldzkiej trwa wycinka drzew w miejscach, w których wytyczona będzie rozszerzona trasa.
- Ale nie jest to nasza inwestycja. Wycinki dokonują Lasy Państwowe. Nie kryję jednak, że robią to w porozumieniu z nami - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy. - My jesteśmy na etapie ogłoszonego już ograniczonego przetargu na wykonawcę robót drogowych. Do złożenia ofert zaprosiliśmy siedem przedsiębiorstw, spośród których wybierzemy wykonawcę.
W postępowaniu ma mieć znaczenie cena, ale nie tylko ona, by nie dochodziło do sytuacji, że budowa tak ważnej trasy utknie, bo wykonawca nie doszacował swoich kosztów. Koszt budowy ma nieznacznie przekroczyć 70 milionów złotych, ale to pieniądze, które wpłynąć mają dopiero do naszego budżetu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (specjalna lista rankingowa w POiIŚ ma zostać opublikowana jeszcze w styczniu tego roku).
To nie nasza inwestycja, wycinka drzew prowadzona jest przez Lasy Państwowe. Robią to w porozumieniu z nami.
- Ulica Grunwaldzka stanowi fragment Trasy Wschód-Zachód i DK nr 80, łączącej układ drogowy miasta z Węzłem Pawłówek (S5 i S10). W ramach zadania, ulica zostanie rozbudowana do standardu 2x2 (czyli dwie nitki drogi w każdą ze stron) wraz z odcinkami jezdni serwisowych oraz ulic o charakterze lokalnym, znajdujących się w bezpośrednim oddziaływaniu ul. Grunwaldzkiej (ulice: Wróblowa, Zimorodkowa, Łowiskowa, Wronia, Perlicza, Papuzia, Zielona, Okopowa i Wyrzyska) - wyjaśnia Marta Stachowiak, rzecznik prezydenta Bydgoszczy. - Powstaną również drogi rowerowe i chodniki, nowe skrzyżowania, miejsca postojowe, a także buspas od skrzyżowania z ulicą Skośną do skrzyżowania z ulicą Flisacką. Rozbudowany zostanie również system ITS.