Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Grali i się doigrali. UOKiK nałożył karę w wysokości 15 mln zł na T-Mobile

sier, źródło: UOKiK
Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w sierpniu 2016
Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w sierpniu 2016 123RF
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na T-Mobile karę w wysokości 15 mln zł.

Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata – T-Mobile Polska nie uzyskiwała wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z tymi usługami, mimo to je pobierała.

Wielu klientów było poirytowanych takim postępowaniem komórkowego operatora. Teraz spotkała go kara. I to jaka! Za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożył 15 mln zł kary!

Zajęli się tym w sierpniu 2016 r.

Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w sierpniu 2016. - Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzucił przedsiębiorcy, że pobiera od konsumentów dodatkowe płatności w związku ze świadczeniem usług Granie na czekanie, Szafa Gra i Prenumerata bez uzyskania wyraźnej zgody klientów. - informuje urząd.

PrzeczytajZnowu można ubiegać się o pieniądze z programu MdM na 2017 rok

Dwie pierwsze usługi polegają na odtwarzaniu muzyki podczas oczekiwania na połączenie, a w ramach ostatniego, konsument otrzymuje dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych.

Postępowanie UOKiK wykazało, że spółka domyślnie aktywowała je przy zawarciu umowy lub doładowaniu konta. Przez okres promocyjny korzystanie z tych usług było nieodpłatne, jednak konsument, który sam z nich nie rezygnował (np. poprzez wysłanie SMS lub kontakt z Biurem Obsługi Abonenta), ponosił dodatkowe koszty, pomimo że podczas zawierania umowy spółka nie uzyskiwała wyraźnej zgody na takie dodatkowe płatności.

PrzeczytajDrogie ubezpieczenie? Zobacz jakie kary grożą za brak OC w 2017 roku

Operator od 17 grudnia 2016 r. nie pobiera od konsumentów opłat za świadczenie serwisów Granie na Czekanie, Szafa Gra i Prenumerata.

– Zgoda konsumenta na dodatkowe płatności, powinna sprowadzać się do stwierdzenia „tak” lub „nie” opatrzonego informacjami o zasadach korzystania z usług, o tym, ile kosztują i kiedy stają się płatne. Zgoda taka, aby mogła zostać uznaną za wyraźną, powinna być również odrębna dla każdej usługi – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Warto wiedzieć:

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli zawarcia umowy przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać jego wyraźną zgodę na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.

Polub "Express" na Facebooku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty