Facebook Inc. zacznie oznaczać niektóre posty użytkowników, które mówią o zmianach klimatu, w taki sam sposób, w jaki dodawał adnotacje do postów omawiających wybory prezydenckie w USA i Covid-19. To znak, że ta platforma społecznościowa poważnie traktuje dezinformacje związane z klimatem.
Użytkownicy będą kierowani do Centrum Informacji o Klimacie na Facebooku - istniejącego zbioru, który zawiera powiązane artykuły z informacjami i dane dotyczące zmian klimatycznych. Nowe etykiety zostaną dodane do niektórych postów dotyczących zmian klimatycznych, niezależnie od ich trafności, strategii, którą Facebook zastosował w odniesieniu do innych dyskutowanych tematów jako sposobu na walkę z kłamstwami.
Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg argumentował, że najlepszym sposobem na powstrzymanie dezinformacji przed rozprzestrzenianiem się w jego sieciach jest nie tylko usuwanie wprowadzających w błąd postów, ale także oferowanie ludziom informacji z wiarygodnych źródeł. - Etykiety będą najpierw udostępniane użytkownikom w Wielkiej Brytanii, chociaż planujemy wkrótce udostępnić je w większej liczbie krajów - podał Zuckerberg na swoim blogu na Facebooku.
Na Facebooku, podobnie, jak na innych portalach nie brakuje fałszywych informacji o zmianach klimatycznych. Teraz takie informacje mają być sprawdzane i zgłaszane przez osoby weryfikujące fakty na Facebooku, ale w przeciwieństwie do dezinformacji Covid-19, posty dotyczące klimatu nie są zazwyczaj usuwane. Dzieje się dlatego, ponieważ Facebook nie uważa, że większość dezinformacji dotyczących klimatu stanowi bezpośrednie zagrożenie, co jest przeszkodą w usuwaniu fałszywych informacji.
To się ma zmienić, bo Facebook dodaje nową sekcję do swojego centrum informacyjnego, poświęconą „obalaniu mitów dotyczących zmian klimatycznych”. Mity zostaną obalone przez ekspertów z wielu uniwersytetów, w tym z Uniwersytetu George'a Masona, programu Yale w zakresie komunikacji klimatycznej i Uniwersytetu Cambridge.
Nie jest jasne, ile osób odwiedziło do tej pory Centrum Informacji Klimatycznej Facebooka, chociaż firma twierdzi, że ponad 600 milionów osób kliknęło podobne centrum informacyjne poświęcone informacjom o Covid-19. Centrum związane z klimatem jest teraz dostępne w 16 krajach.
