Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektroniczny rejestr czasu pracy w ratuszu

Jarosław Jakubowski
Już nie wpisy w księdze wejść i wyjść, ale zeskanowanie karty magnetycznej będzie dowodem na to, ile godzin dziennie spędza w pracy urzędnik bydgoskiego ratusza.

Już nie wpisy w księdze wejść i wyjść, ale zeskanowanie karty magnetycznej będzie dowodem na to, ile godzin dziennie spędza w pracy urzędnik bydgoskiego ratusza.

<!** Image 3 align=none alt="Image 192477" sub="Przy wejściu do siedziby Urzędu Miasta przy ulicy Grudziądzkiej też pojawi się czytnik kart, rejestrujących czas pracy
Fot.: Tomasz Czachorowski">

- System będzie niezauważalny dla petentów, chyba że uznamy za jego bezpośrednią konsekwencję wzrost dyscypliny pracy i redukcję spóźnień wśród pracowników. Dla samego UM ograniczy koszty poprzez integrację z systemem kadrowo-płacowym - twierdzi Piotr Kurek, rzecznik prasowy prezydenta Rafała Bruskiego - ten ostatni podobne rozwiązanie wprowadził w Urzędzie Wojewódzkim jako wojewoda.

Dla urzędników nowy system oznaczać będzie każdorazowe zeskanowanie karty z paskiem magnetycznym przy wejściu i wyjściu w jednym z kilkunastu terminali, które ulokowane zostaną przy wejściach do budynków UM (wewnątrz) i portierniach. Jak mówią w ratuszu, początkowo to może być pewna niedogodność dla pracowników, zanim nauczą się mieć kartę zawsze pod ręką i wpoją sobie, że trzeba ją „odbić” w czytniku.

Przetarg na dostawę systemu został już ogłoszony na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta. Termin składania ofert minął wczoraj. Elektroniczny rejestr czasu pracy ma zacząć funkcjonować w bydgoskim ratuszu do 31 sierpnia.

Do tej pory czas pracy pracowników UM kontrolowany był na podstawie pracowniczych ksiąg wejść i wyjść (obowiązek wpisywania się do tzw. zeszytu z adnotacją rodzaju wyjścia, godzin i miejsca) oraz listy obecności, którą każdy pracownik zobowiązany był podpisać niezwłocznie po przyjściu do pracy. Ma to istotne znaczenie choćby z powodów bezpieczeństwa i kwestii ubezpieczeniowych - mówi Piotr Kurek.

<!** reklama>

Jak zaznacza Kurek, elektroniczny RCP (rejestr czasu pracy) jest standardem w dużych firmach i innych instytucjach. Usprawnia pracę urzędów czy korporacji, w których mamy do czynienia z dużym przemieszczaniem się pracowników podczas dnia pracy, tak jak ma to miejsce w UMB. Urząd rozlokowany jest bowiem w kilku budynkach, ponadto spora grupa pracowników część swoich obowiązków wykonuje w terenie, np. gońcy, pracownicy wydziału inwestycji miasta czy wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. RCP jest więc nie tylko narzędziem do pomiaru czasu pracy, ale pozwala też zwiększyć bezpieczeństwo (np. określenie liczby osób w budynku w czasie ewakuacji itp.) i zoptymalizować zarządzanie czasem pracy. - System będzie zintegrowany z systemem kadrowo-płacowym, co ułatwi rozliczenia i ograniczy biurokrację - dodaje rzecznik prezydenta.

W Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy taki system działa od lutego 2010 roku. - Jest to system sieciowy, który pozwala się logować wyznaczonym użytkownikom systemu w celu obsługi programu i rozliczania czasu pracy (dyrektorzy wydziałów, biur, sekretariaty, komórka ds. kadrowych). Pracownicy wyposażeni w karty za pomocą 8 rejestratorów (czytników) rejestrują przyjścia do pracy oraz wyjścia z pracy - podkreśla Bartłomiej Michałek, rzecznik prasowy wojewody.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!