- Prognozowany wzrost przychodów w sezonie 2018/2019 to z jednej strony efekt dalszego zwiększenia wpływów z tytułu praw mediowych, głównie międzynarodowych, ale także wynik skutecznej pracy departamentu marketingu i sprzedaży. Nie tylko przedłużyliśmy umowę z naszym Sponsorem Tytularnym – LOTTO, ale także pozyskaliśmy kolejnego potężnego Partnera Głównego – PKO BP. Ponadto, wszystkie umowy obowiązujące do końca sezonu 2017/18 zostały przedłużone na następny okres. W rezultacie Ekstraklasa posiada również liczne grono Partnerów Oficjalnych, jak Oshee, Combu Energy, Henryk Kania czy Aztorin – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.
Według założeń budżetowych Ekstraklasa przekaże klubom-akcjonariuszom 160 mln zł w sezonie 2018/2019. Aż 155 mln zł będzie miało dla klubów charakter wpływów gotówkowych, zaś 5 mln zł trafi do nich w formie barterów. Rozliczane pieniężnie 153 mln zł zostaną podzielone wg algorytmu obowiązującego w sezonie 2017/2018. Dodatkowo do klubów Ekstraklasy trafią też 2 mln zł, którymi spółka zarządzająca rozgrywkami zdecydowała zasilić program promowania młodych polskich zawodników organizowany przez PZPN – Pro Junior System.
Ma to pozwolić utrzymać udział Ekstraklasy w tym projekcie i jednocześnie zwiększyć atrakcyjność świadczeń dla klubów z tytułu promowania polskich piłkarzy poniżej 23. roku życia na boiskach Ekstraklasy. Spółka zarządzająca rozgrywkami w ramach planu budżetowego na sezon 2018/2019 przekaże też blisko 7 mln zł do PZPN z tytułu łączącej oba podmioty umowy.
- W ramach naszego budżetu zaplanowaliśmy też środki, które pozwolą nam dodatkowo wesprzeć finansowo kluby Ekstraklasy, wykorzystując synergie zakupowe, jakie mamy jako spółka. Planujemy zakup mat przeciwśniegowych dla wszystkich klubów o wartości 1,5 mln zł, których finansowanie rozłożymy w naszym budżecie w okresie 3 lat. W tym roku zabudżetowaliśmy też zakup kamer do wszystkich klubów, które mają ułatwić sztabom szkoleniowym ocenę zawodników także podczas treningów – dodaje Animucki.
Największy udział w przychodach Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych. Mają one stanowić 84 proc. w strukturze przychodów. Pozostałe 16% będzie pochodzić głównie z praw marketingowych, licencji i barterów.
- Prognozowana na ten rok rekordowa wartość przychodów nie kończy pozytywnego trendu wzrostu naszych wyników. Biorąc pod uwagę toczące się rozmowy dotyczące sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 spodziewamy się kolejnego skokowego zwiększenia naszych wyników w tych latach – podsumowuje.
Przeczytaj także:
- 12 listopada. Dodatkowy wolny dzień zaskoczył wszystkich. Najbardziej przedsiębiorców
- Zmiana czasu. Pociągi PKP Intercity pojadą bez zmian
- Zniszczony nagrobek? Nie każdy wie, że grobowiec i jego elementy można ubezpieczyć
- Teraz pracy szukamy na mediach społecznościwych. To nowe wyzwanie dla przedsiębiorców
Obejrzyj wideo:
60 Sekund Biznesu: Na co zwrócić uwagę przy ubezpieczeniu nieruchomości
