To tylko kilka wskazań z "Dziurawej Bydgoszczy":
- Miedzyń, ul. Szczytowa - od Pijarów do Paprociej;
- Szwederowo, ul. Konopnickiej 4 -zjazd w stronę bloków za sklepem Biedronka;
- Szwederowo, ul. Sieroca -przy nr 16, przed sklepem żabka;
- ul. Toruńska - za cmentarzem, naprzeciwko Wodociągów, prawy pas w kierunku Torunia.
- To są uwagi dotyczące ulic o mniejszym ruchu, nie mówimy o węzłach komunikacyjnych. Wiadomo, że każdy mieszkaniec jest zainteresowany ruchem drogowym w najbliższym swoim otoczeniu. Powstaje pytanie, czy miasto ma środki na tylko na inwestycje, czy nie. Może tych środków na zwyczajowe łatanie dziur po prostu nie ma. To chyba nie jest problem tylko tego roku - mówi Paweł Górny, przewodniczący stowarzyszenia Bydgoski Ruch Miejski.
Miasto inwestuje w rewitalizację ulic i placów
- Skupimy się na pracach związanych z rewitalizacją ulic i placów w centrum Bydgoszczy, budową dróg osiedlowych i poprawą bezpieczeństwa. Powstaną kolejne przystanki wiedeńskie, rowerowe drogi i doświetlone przejścia. Otrzymamy też kolejne nowoczesne tramwaje - zapowiada Tomasz Okoński., rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.
Podkreśla, że ubytki w jezdniach są łatane na bieżąco, o ile pogoda pozwala.
Trwają prace związane kompleksową przebudową Rybiego Rynku.
- Nie ograniczamy się jedynie do wymiany nawierzchni czy likwidacji parkingu. Planujemy również zasadzenie nowych drzew i umieszczenie stylowych ławek. - stwierdza Okoński. - W ramach prac przebudowane zostaną także ulice Przy Zamczysku, Grodzka, Przyrzecze, Zaułek, Jana Kazimierza, Malczewskiego i Pod Blankami zapowiada Okoński. - W tym roku mamy znacznie większy budżet na budowę i przygotowanie nowych dróg rowerowych. W ramach inwestycji powstaną nowe chodniki i infrastruktura niezbędne, aby dobudować do nich ścieżki rowerowe. Pracujemy również nad dokumentacją dla Węzła Wschodniego i Wiaduktów Warszawskich oraz dla I etapu Trasy WZ od ul. Lelewela do ul. Łęczyckiej.
