
NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ, KUPUJĄC ONLINE?
Zanim klikniesz "kupuję i płacę", zwróć uwagę na:
► Kontakt – w tej zakładce sprzedawca powinien podać swoje podstawowe dane: nazwę, adres siedziby, numer telefonu i adres poczty elektronicznej.
► Regulamin – w pierwszych akapitach powinny się znajdować dane rejestracyjne działalności gospodarczej czy spółki. To, że sklep jest prowadzony w języku polskim, a nazwa domeny ma końcówkę „.pl”, wcale nie musi oznaczać, że mamy do czynienia z polskim sprzedawcą.
► Prawa konsumenta – na stronie powinny zostać umieszczone informacje o podstawowych prawach konsumenta – prawie do odstąpienia od umowy oraz prawie do reklamacji.
► Sposób płatności – jeżeli opcją płatności jest zagraniczny przelew ekspresowy lub opłata na konto osoby prywatnej, można z dużym prawdopodobieństwem przypuszczać, że nie jest to sklep godny zaufania.
► Ogólny wygląd strony internetowej – wszelkie błędy stylistyczne, ortograficzne, a także dysproporcje w rozkładzie treści powinny wzbudzić podejrzenia.
► Opinie innych klientów – sprawdź informacje o danym sprzedawcy na forach internetowych lub w mediach społecznościowych.
Robisz zakupy na chińskich portalach? Uważaj na dropshopping! (wyjaśniamy czym jest dropshopping i radzimy na co zwracać uwagę, kupując towar z Chin) >>>

Produkty z Chin - na to uważaj!
Produkty z Chin – upewnij się, czy nie korzystasz z usług pośrednika. Istnieje wiele e-sklepów, które oferują produkty z Azji (głównie sprzęt elektroniczny) po niższych cenach, jednocześnie tłumaczą, że nie są sprzedawcą, odsyłając w razie problemów konsumenta do dostawcy z Azji - to tzw. dropshopping. Aby ustrzec się przed praktyką dropshippingu, sprawdź, czy regulamin sprzedawcy nie zawiera poniższych sformułowań:
► […] sprzedawca towaru z Azji.
► […] wysyłka w 24 h.
► Klient jako importer towaru uiszcza opłaty celno-skarbowe
► Usługodawca nabywa Towar w imieniu Klienta od Wykonawcy.
► Towar należy odesłać do dostawcy […].
► […] nasz magazyn znajduje się na terenie Singapuru.
► Sklep jest platformą sprzedażową kojarzącą kupującego i dostawcę.
► […] z przyczyn niezależnych od sprzedawcy, czas ten może wydłużyć się nawet do 40 dni roboczych.
Wszedłeś w spór ze sprzedawcą? Potrzebujesz pomocy konsumenckiej? Tam ją znajdziesz >>>

Tu znajdziesz pomoc
Możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy dla konsumentów: zadzwoń lub napisz: infolinia 801 440 220, 22 290 89 16, adres [email protected]. Wsparcia udzielają też Rzecznicy Konsumentów i Inspekcja Handlowa. W przypadku zakupów od przedsiębiorcy z innego kraju UE pomocy szukaj w ECK Polska.