Movember w nowym klipie promują piłkarze ręczni, a pytanie które wybrzmiewa na końcu może mieć tylko jedną odpowiedź.
- Pół godziny u urologa czy cały dzień w toalecie?
Wybieramy urologa panowie ojcowie. Wszystkiego najzdrowszego z okazji Dnia Ojca
Zobacz też:
Akcja Movember związana z profilaktyką raka prostaty miała swój początek w 2003 roku Travis Garone i Luke Slattery, żeby przywrócić trend noszenia wąsów, zaprosili do zabawy znajomych hasłem: „czy jesteś wystarczająco męski, by być moim kolegą?". Trzeba było wpłacić 10 dolarów, a następnie zachęcać innych, by wpłacali kwotę na rosnący wąs. Finalnie, środki przeznaczyli na fundację zajmującą się badaniami nad rakiem prostaty. W 2004 roku do akcji włączyli się Hiszpanie i Brytyjczycy, w 2007 roku akcja objęła kolejne kraje, dając początek międzynarodowemu ruchowi Movember.
Movember zauważyli na zagranicznych stadionach komentatorzy i zaczęli zapuszczać wąsy. Polska imigracja w Wielkiej Brytanii założyła fanpage, gdzie panowie namawiali do wzięcia udziału w akcji. W 2014 roku założyciele Fundacji Kapitan Światełko, ówcześnie promującej bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zapytali, czy mogliby wziąć pod opiekę polski fanpage. Uznali, że wszyscy wiążą ich z „męskimi” akcjami i sportami, więc pora zająć się również męskim zdrowiem. Zaczęto zbiórkę, wspólnie ze studentami z IFMSA namawiano mężczyzn do dbania o zdrowie. Przełomem były Poznańskie Targi Piwne, tam powstał pierwszy Movembeer (piwo, z którego dochód wsparł organizację kolejnych edycji) i gdzie odbyło się pierwsze masowe golenie - na ulice wyszli panowie z wąsem, promując ideę akcji.