https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dyrektor, czyli fachowiec

Maria Warda
- Musi to być osoba, która wie, czym zajmuje się nasze stowarzyszenie - mówi Ryszard Ulatowski, prezes żnińskiego LGD. - Powinna być specjalistą w dziedzinie pozyskiwania funduszy unijnych.

- Musi to być osoba, która wie, czym zajmuje się nasze stowarzyszenie - mówi Ryszard Ulatowski, prezes żnińskiego LGD. - Powinna być specjalistą w dziedzinie pozyskiwania funduszy unijnych.

<!** Image 2 align=right alt="Image 125065" sub="Ryszard Ulatowski podkreśla, że od tego, jakie kompetencje będzie miał przyszły dyrektor, będzie zależał sukces Lokalnej Grupy Działania
Fot. Maria Warda">Kandydaci na dyrektora, pracownika do spraw promocji i informacji oraz pracownika do spraw administracyjnych mogą składać wnioski do 28 lipca. Rozmowy kwalifikacyjne przewidziano na 31 lipca.

- Dyrektor będzie odpowiedzialny za realizację strategi LGD Pałuki-Wspólna Sprawa, zwanej w skrócie „Liderem”- podkreśla Ryszard Ulatowski. - Po radzie i zarządzie będzie to najważniejsza osoba. Do jej obowiązków będzie, między innymi, należało realizowanie uchwał Walnego Zgromadzenia i Zarządu LGD, prowadzenie poradnictwa prawnego, finansowego i organizacyjnego w oparciu o własny bank informacji oraz zamawianie ekspertyz i opinii specjalistycznych. Będzie ogłaszał konkursy i rozliczał projekty.

„Lider” będzie obracał 15 milionami złotych. To kwota, która w 30 procentach będzie pochodziła z wkładów własnych poszczególnych stowarzyszeń i w 70 procentach z Urzędu Marszałkowskiego (oddzielne pieniądze otrzyma LGD na utrzymanie biura i pensje).

<!** reklama>Nasz rozmówca nie ukrywa, że osoba o zbyt niskich kwalifikacjach, niewiedząca, w jaki sposób działa „Lider” oraz nieznająca się na pozyskiwaniu funduszy unijnych i ich rozliczaniu, nie powinna ubiegać się o stanowisko dyrektora, bo nie sprosta powierzonym jej obowiązkom.

Na utworzenie stanowiska dyrektora LGD jest gotowe wydać minimalnie 3800 złotych. To suma kosztów pracodawcy. Zarząd pragnie, aby kandydat na dyrektora miał wykształcenie wyższe i miał ukończone kursy, szkolenia lub studia w zakresie pozyskiwania środków lub realizacji projektów i działalności organizacji pozarządowych. Powinien także znać co najmniej jeden język obcy i posiadać prawo jazdy kategorii „B”.

Pracownik do spraw promocji i informacji w biurze LGD oraz pracownik administracyjno-techniczny mogą zarobić 2500 złotych. Ta kwota to także suma kosztów pracodawcy. W obydwu przypadkach wymagane jest minimum wykształcenie średnie i doświadczenie.

Umowa o pracę z wyłonionymi w drodze konkursu osobami może być podpisana w okresie do 3 miesięcy od przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej.

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski