Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy widzą szansę na poprawę płynności na drodze z Bydgoszczy do Białych Błot

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Archiwum Polska Press
O niemiłosiernie zapchanej drodze wojewódzkiej między Bydgoszczą a Białymi Błotami oraz o koniecznej obwodnicy w tym miejscu rozmawiamy z Michałem Sitarkiem, rzecznikiem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

Zobacz wideo: Minirondo na bydgoskim Górzyskowie budzi emocje wśród mieszkańców

od 16 lat

Droga wojewódzka nr 223 między Bydgoszczą a Białymi Błotami to w praktyce krótki, ale bardzo ruchliwy i często zakorkowany odcinek. Sytuację pogarsza fakt, że przy Białych Błotach znajduje się węzeł tras ekspresowych S5 i S10, na drodze 223 pojawia się więc także ruch tranzytowy. Oddane wiosną rondo turbinowe nie poprawiło sytuacji. Po raz pierwszy przetarg na wykonawcę studium, które miało rekomendować warianty przebiegu przyszłej obwodnicy, gmina ogłosiła w połowie sierpnia 2021 roku. Przetarg unieważniono, bo nie było chętnych. Drugi przetarg skończył się tak samo - jedna z bydgoskich pracowni projektowych jednak zaproponowała cenę ponad 858,5 tys. zł, która przekraczała przyjęty budżet. Przypomnijmy, że Białe Błota razem z parterami projektu - Bydgoszczą, Powiatem Bydgoskim i Zarządem Dróg Wojewódzkich, zaplanowała łącznie 600 tys. zł brutto na opracowanie studium w latach 2022-23.

Rozmawiamy z Michałem Sitarkiem, rzecznikiem prasowym Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

Porozumienie dotyczące budowy obwodnicy Białych Błot ZDW podpisał już w 2017 roku. Dlaczego do tej pory - oprócz ronda turbinowego - nie ma konkretnych rozwiązań dla tak przeciążonego ruchem fragmentu układu drogowego województwa?

Wykonaliśmy już dużo prac związanych z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 223. Sama budowa ronda turbinowego z dojazdami była dużą inwestycją poprzedzoną wieloma uzgodnieniami, opracowaniem projektu, zawarciem porozumienia z samorządami lokalnymi i uzyskaniem niezbędnych zezwoleń. Wcześniej zmodernizowaliśmy ważne skrzyżowanie z ul. Czerską w Białych Błotach. Pracujemy dalej wspólnie z gminą nad kolejnymi rozwiązaniami poprawiającymi płynność przejazdu tą trasą.

Po unieważnieniu w grudniu ub. roku drugiego przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe powstał zespół mający rozwiązać problem. Zapowiadano konkrety na początek tego roku - czy już są znane?

Liderem zespołu jest Gmina Białe Błota. Odbywają się pierwsze spotkania. W naszej wspólnej ocenie są szanse na poprawę płynności ruchu również w ciągu istniejącej drogi wojewódzkiej. W pierwszej kolejności wszystkie rozwiązania chcemy przeanalizować w ramach zespołu.

Na jakie inwestycje na drodze Bydgoszcz-Białe Błota mogą liczyć kierowcy w tym roku?

Zarząd Dróg Wojewódzkich administruje odcinkiem od wiaduktu do węzła Bydgoszcz Błonie. W tym roku planujemy zmodernizować odcinek pomiędzy rondem i wjazdem do Białych Błot. Przygotowujemy niezbędną dokumentację i w połowie roku zlecimy prace. W drogę wbudujemy m.in siatkę wzmacniającą, wykonane zostanie nowe oznakowanie poziome. Trasa otrzyma daszkowy profil co poprawi również odprowadzenie wody do przydrożnych rowów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo