Zobacz wideo: Te modele aut importujemy najczęściej
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził dwa Programy Inwestycji dla prac przygotowawczych do budowy nowego odcinka drogi ekspresowej S5, który połączy S7 z autostradą A1. Pierwszy Program obejmuje odcinek Wirwajdy - granica woj. warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego (ok. 50 km). Drugi, od granicy tych województw do autostrady A1 w okolicy Grudziądza (ok. 40 km).
W połowie 2021 roku ogłoszony ma zostać przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowych dla całej ok. 90-kilometrowej trasy.
- W 2020 r. zakończyliśmy pierwszy etap, czyli Studium korytarzowe. Teraz uzyskaliśmy finansowanie dalszych prac przygotowawczych. Dzięki temu przejdziemy do opracowania możliwych wariantów przebiegu trasy w dwóch korytarzach. Propozycje projektantów przedstawimy lokalnym społecznościom i po wysłuchaniu ich głosów wskażemy wariant optymalny - podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
W ubiegłym roku zakończone zostały prace nad Studium korytarzowym dla tej drogi. Działania te pozwolą na opracowanie STEŚ, czyli Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Zaproponowane zostały cztery korytarze dla drogi S5 od Ostródy do Nowych Marzów. - Do dalszych prac wskazaliśmy dwa o szerokości kilku kilometrów - informuje GDDKiA.

Na terenie woj. warmińsko-mazurskiego początkiem przyszłej trasy będzie budowany obecnie odcinek S5 Ornowo - Wirwajdy. Jeden z korytarzy biegnie w pobliżu Iławy, drugi w okolicy Lubawy. W woj. kujawsko-pomorskim na większości przebiegu korytarze pokrywają się, a planowana S5 może połączyć się z A1 na istniejącym węźle Grudziądz lub na południe od tego miasta.
Kiedy powstanie nowy odcinek trasy S5 od autostrady A1 (Nowe Marzy) do drogi S7 (Ostróda)? Ile wyniesie całkowity koszt inwestycji? Szczegóły znajdziecie w galerii poniżej.
