Od tego czasu przybyło kilometrów tras, ale w zgodnej opinii rowerzystów ten przyrost powinien być dynamiczniejszy. Tym bardziej cieszą kolejne odcinki dla cyklistów które są albo będą wkrótce oddane do użytku. Co roku rowerzystów przybywa, wielu z nich używa jednośladu w sposób systematyczny, nie tylko jako sposób na rekreację, ale w codziennych dojazdach do szkół, uczelni i pracy. Zależność jest prosta - im więcej rowerzystów, tym mniejsze korki. Im więcej bezpiecznych dróg rowerowych, tym więcej rowerzystów.
Warto jednak zauważyć, że część rowerowej infrastruktury po prostu się sypie. Tak jest z trasą wzdłuż ulicy Kamiennej, nie mówiąc o kuriozalnej - bo wydzielonej białą linią od chodnika - ścieżce rowerowej przy ul. Twardzickiego. Z kolei w niektórych miejscach aż prosi się, by niewielkimi środkami wyznaczyć drogę dla rowerów (jak np. przy ulicy Inwalidów, wzdłuż której ciągną się dwa chodniki).
