Aplikacja to projekt, który funkcjonuje już od dłuższego czasu. Do tej pory umożliwiała m.in. zlokalizowanie najbliższego serwisu, umówienie terminu naprawy i ustalenie szczegółów – wszystko online. Teraz wzbogacona zostanie o funkcjonalności, które pozwolą klientowi przeprowadzić całość naprawy zdalnie, bez wychodzenia z domu.
– Sytuacja związana z koronawirusem pokazuje, że wszyscy musimy szybko przystosowywać się do zmian. Nowa odsłona aplikacji, nad którą intensywnie pracujemy, pokaże że naprawianie też może być zdalne - z punktu widzenia klienta warsztatu stosującego się do zalecenia #zostańwdomu – wyjaśnia Łukasz Kopiec, dyrektor marketingu ProfiAuto. - To ważne zarówno dla kierowców, którzy poszukują teraz bezpiecznych alternatyw, jak i warsztatów samochodowych, które jak wiele innych biznesów, muszą się mierzyć ze skutkami ekonomicznymi pandemii
Za pośrednictwem aplikacji, kilkoma kliknięciami na smartfonie, bez konieczności wizyty w warsztacie, będzie można nawiązać szybki kontakt z serwisem samochodowym, otrzymać wycenę usług, wybrać termin naprawy, odbiór i zwrot auta przed dom oraz wygodną płatność – kartą, BLIK-iem lub szybkim przelewem online. Aplikacja automatycznie wybierze także najbliższy warsztat świadczący interesujące nas usługi.
Tylko co czwarte auto jest w pełni sprawne po zimie! Sprawdzono to w Grudziądzu
Całkowicie zdalna usługa możliwa jest dzięki opcji „Door to door” wybieranej z poziomu aplikacji. Po samochód we wskazane miejsce zgłosi się wtedy przedstawiciel warsztatu. Po skończonej naprawie lub innej czynności serwisowej auto zostanie zdezynfekowane, wyczyszczone i odstawione z powrotem.
Alternatywą jest opcja „Zaparkuj samochód w serwisie”. Działa podobnie, z tą różnicą, że to kierowca przywozi samochód do warsztatu w wyznaczone miejsce i zostawia bez kontaktu bezpośredniego z obsługą. Mechanicy wykonują zlecone zadania, a następnie informują kierowcę o możliwości odbioru pojazdu z parkingu lub dostarczają go we wskazane miejsce. Za pośrednictwem aplikacji można też skorzystać z naprawy tradycyjnie – przywożąc i odbierając samochód samodzielnie, w bezpośrednim kontakcie z pracownikami serwisu.
– Z pełnymi funkcjonalnościami startujemy już w maju. Początkowo pilotaż obejmie kilkanaście miast w Polsce, w tym Chełmno w Kujawsko-Pomorskiem. - To moment intensywnych napraw samochodów po zimie, część klientów dopiero teraz decyduje się na wymianę opon. Cieszy nas, że będziemy mogli odpowiedzieć na bieżące potrzeby kierowców – dodaje Łukasz Kopiec.
Naprawa samochodu. Czy warsztat ma obowiązek oddać nam wymieniane części?
- Nie ma żadnego problemu z obsługą klienta. Jeśli sam nie może lub nie chce przyjechać swoim autem do mojego serwisu, umawiamy się za pośrednictwem aplikacji w jakim miejscu zostawia samochód. My go zabieramy, naprawiamy i odstawiamy. Wszystko szybko, sprawnie i w warunkach jak najbardziej higienicznych - potwierdza nam Jerzy Laskowicz, właściciel warsztatu samochodowego przy ul. Podgórnej w Chełmnie, którzy przystąpił do ProfiAuto.
Aplikację można już teraz pobrać w Google Play i AppStore i poczekać na jej najświeższą, majową aktualizację. Więcej szczegółów dotyczących możliwości aplikacji i najaktualniejsze informacje znajdują się na stronie www.profiauto.pl/aplikacja
