Naukowcy z międzynarodowego zespołu badali wpływ kofeiny na indywidualne decyzje konsumenckie. Z ich analiz wynika, że stymuluje ona aktywność zakupową. Po kawie innych napojach zawierających kofeinę kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy.
Po wypiciu kawy kupujemy produkty „przyjemnościowe”
Efekt kofeiny jest wyraźnie silniejszy w przypadku nabywania produktów związanych z odczuwaniem przyjemności np. świeczek zapachowych, perfum, ozdób. Zmniejsza się zaś w przypadku produktów mniej związanych z przyjemnością, a bardziej z użytecznością np. zeszytów, przyborów kuchennych czy pudełek do przechowywania.
W porównaniu z grupą kontrolną, która przed zakupami piła kawę bezkofeinową lub wodę, istotna różnica dotyczyła nabywania wyłącznie produktów „przyjemnościowych”.
Efekt kofeiny jest widoczny w przypadku osób, które codziennie wypijają dwie (lub mniej) filiżanki kawy, słabnie zaś w u tych, którzy piją więcej kawy.
mac
Źródło:
