
Media kłamią, ale i tak ich słuchamy
Stosunek do ciała komplikują jeszcze media, zwłaszcza internet i portale społecznościowe. 56% Polek przyznaje, że media mają wpływ na to, jak postrzegają swoje ciało. Niemal tyle samo uważa, że narzucają one określony kanon piękna, niekoniecznie możliwy do osiągnięcia. Najbardziej krytyczne wobec mediów są mieszkanki zachodnich województw i dużych miast.

Zadbana jak Polka
Polki, chociaż mają wiele uwag w stosunku do własnego wyglądu, lubią o siebie zadbać. Aż 71% respondentek deklaruje, że stara się o siebie dbać. Polki piją dużo wody, stosują kosmetyki, starają się wysypiać i uprawiają sport. Najbardziej dbają o siebie kobiety z grupy wiekowej 55-74, z których wszystkie badane deklarują podejmowanie przynajmniej jednej z powyższych aktywności. Najbardziej różnorodne działania są podejmowane przez najstarsze Polki, a także kobiety z pokolenia X (37-45 lat).

Zadbana jak Polka
28% wszystkich Polek dba o siebie dla własnego dobrego samopoczucia. Ta motywacja w największym stopniu napędza kobiety ze skrajnych pokoleń – Silver Power (36%) i Z (43%). 18% dba o siebie, bo lubi mieć własny wygląd pod kontrolą, 14% nie chce odstawać od innych kobiet, 14% chce zrobić dobre wrażenie na innych. 11% Polek pragnie, aby partner był zadowolony z jej wyglądu, tyle samo uważa, że jest to istotne w rozwoju jej kariery. Jedynie 5% stwierdza, że nie obchodzi ich wygląd. Sprostanie oczekiwaniom otocznia najważniejsze jest dla kobiet z pokolenia Millenialsów.

Każda jest wyjątkowa...
Aż 44% respondentek stwierdziło, że nie porównuje się z innymi kobietami. Wynik ten jest pozytywnie zaskakujący, chociaż można go uznać za nieco życzeniowy. 14% badanych kobiet stwierdziło, że porównuje się codziennie i przy każdej okazji – dotyczy to zwłaszcza kobiet w przedziale wiekowym 31-45 lat.