Otwarcie ofert w przetargu na przebudowę infrastruktury drogowej w pobliżu kładki na Wyżynach nastąpiło we wtorek 11 kwietnia. W postępowaniu wzięła udział tylko jedna firma. Ponad 40-letnia przeprawa ma zostać zastąpiona przejściami dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Strabag za budowę nowej infrastruktury oraz rozbiórkę istniejącej kładki oczekiwał 5,71 mln zł, oferując 5-letnią gwarancję na wykonane prace. Na realizację inwestycji ZDMiKP planował przeznaczyć 1,6 mln zł.
– Przetarg został unieważniony, bo zgłosił się tylko jeden wykonawca. Powtórzono przetarg w formule projektuj i buduj – przekazał Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Z informacji dostępnej na platformie zakupowej wynika, że we wtorek 25 kwietnia w postępowaniu otwarto oferty dodatkowe. Firma Strabag nieco obniżyła oczekiwania, ale kwota 5,26 mln zł nadal jest wyższa niż planowane wydatki. Choć na stronie nie opublikowano jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie, z wypowiedzi zastępcy prezydenta wynika, że decyzja o unieważnieniu przetargu już zapadła. Podczas sesji dopytał o to radny Szymon Róg z klubu Prawa i Sprawiedliwości.
– Chciałbym poprawić informację dotyczącą kładki. Drugi przetarg nie został jeszcze ogłoszony. Drogowcy rozważają podzielenie go na dwa: na rozbiórkę i pozostałe prace, żeby znaleźć wykonawców do konkretnych zadań. Być może wykonawcy prac drogowych nie potrafili wycenić robót, którymi się na co dzień nie zajmują – stwierdził Mirosław Kozłowicz.
Inwestycja ma pozwolić na korzystanie z przystanków tramwajowych osobom starszym i z niepełnosprawnościami ruchowymi. Przejście będzie ułatwieniem także dla rodziców z wózkami dziecięcymi oraz rowerzystów. Drogowcy wstępnie zakładali, że nowa infrastruktura powstanie jeszcze w tym roku. Na Wyżynach pojawi się nowe przejście dla pieszych i sygnalizacja świetlna, która będzie skoordynowana ze światłami w rejonie ul. Magnuszewskiej.
– Konieczne będzie poza tym wydłużenie peronów tramwajowych oraz przesunięcie zatok autobusowych. Dodatkowymi zaletami tego wariantu są zdecydowanie niższe koszty i możliwość szybkiej realizacji. Nie zachodzi też konieczność likwidacji miejsc parkingowych – informował ZDMiKP.
W ubiegłym roku prowadzono konsultacje społeczne. mieszkańcy opowiedzieli się za nową kładką – zagłosowało za tym rozwiązaniem 1648 osób, przy 958 głosach na przejście dla pieszych. Jak tłumaczyli drogowcy, decyzja o wyborze drugiej koncepcji zapadła po analizie wielokryterialnej, uwzględniającej głosy za rozbiórką wielu organizacji społecznych.
