https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszczanie zaczęli masowo kupować samochody. Niestety, głównie te wiekowe

W bydgoskich autokomisach najwięcej samochodów pochodzi z Niemiec. Te auta najszybciej znajdują nabywców
W bydgoskich autokomisach najwięcej samochodów pochodzi z Niemiec. Te auta najszybciej znajdują nabywców Filip Kowalkowski
Po ulicach naszego miasta jeździ już przez to blisko 38 tysięcy pojazdów, wyprodukowanych ponad trzydzieści lat temu!

Według danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w Polsce rośnie import używanych aut - od początku roku do końca lipca sprowadziliśmy z zagranicy prawie 469 tysięcy używanych samochodów.

Opłacalność sprowadzania wiekowych samochodów wzrosła od 1 stycznia 2016 roku wraz z likwidacją opłaty recyklingowej, która dla samochodu osobowego wynosiła 500 złotych. Nie brakuje również głosów, że na wzrost popularności najstarszych pojazdów wpłynęło uruchomienie programu 500+.

- Jeśli ktoś ma dwoje-troje dzieci, to może teraz sobie pozwolić na kupno samochodu, zwłaszcza na raty. Dlatego nie dziwi nas zwiększone zainteresowanie kredytami na samochód - mówi pan Piotr, pracownik jednego z autokomisów.

Wyliczyliśmy, że zaciągnięcie w autokomisie kredytu w wysokości 10 tysięcy złotych na okres sześciu lat wiąże się z comiesięczną spłatą 200 złotych. To niewielki wydatek, a samochód jest. Tylko jaki?

Za 10 tysięcy pośrednicy mogą sprowadzić z Niemiec np. volkswagena z końca lat 90. Zresztą samochody można już kupić za wiele mniej, choćby tysiąc złotych (np. ford mondeo z 1997 roku).

- Trzeba jednak pamiętać, że to są auta mocno przechodzone. Będą wymagać remontu, który też kosztuje - mówi nam Maciej Zakrzewski, właściciel warsztatu naprawy samochodów w Bydgoszczy.

To jednak nie zraża wielu potencjalnych nabywców wiekowych aut, dla których zakup im tańszy, tym lepszy. Widać to choćby w statystykach Wydziału Uprawnień Komunikacyjnych Urzędu Miasta Bydgoszczy.

Do końca ub.r. w Bydgoszczy zarejestrowano aż 37 895 samochodów osobowych mających 31 lat i więcej! Łatwo więc policzyć, że najmłodsze z nich zostały wyprodukowane w 1984 roku, kiedy w naszym kraju w najlepsze trwała komuna, a Polacy jeździli głównie „maluchami”, syrenkami i dużymi fiatami. Teraz te wiekowe zachodnie auta jeżdżą po Bydgoszczy. I to wcale nie na żółtych tablicach. W większości są rejestrowane w normalnym trybie, a nie jako zabytki. Samochodów osobowych mających od 26 do 30 lat jest zarejestrowanych w Bydgoszczy łącznie 12 086.

- Od początku tego roku rejestrujemy więcej pojazdów niż w 2015 roku. Dla przykładu, w maju i czerwcu ubiegłego roku było ich 7 443, a w analogicznym okresie tego roku aż 8 700 - wylicza Waldemar Winter, dyrektor Wydziału Uprawnień Komunikacyjnych Urzędu Miasta Bydgoszczy.

Jeśli ktoś ma dwoje, troje dzieci, to może teraz sobie pozwolić na kupno samochodu, zwłaszcza na raty. - pan Piotr, pracownik autokomisu

Najwięcej używanych samochodów przyjeżdża do Bydgoszczy z Niemiec.

- Mamy sporo aut z Holandii, Włoch, jest też trochę anglików - mówi Waldemar Winter.

Z informacji przytaczanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego dowiadujemy się, że w roku 2015 6,5 procent sprowadzonych aut liczyło mniej niż 4 lata, 37,9 procent stanowiły egzemplarze mające od 4 do 10 lat, a 55,6 procent - starsze niż dziesięcioletnie. Od stycznia do końca lipca roku 2016 wśród sprowadzonych samochodów tylko 4,8 proc. stanowiły młodsze niż czteroletnie, 31,8 proc. miały od 4 do 10 lat i aż 63,4 proc. było starszych niż dziesięcioletnie.
źródła: Wirtualna polska oraz Polski związek przemysłu motoryzacyjnego

Warto wiedzieć

Najpopularniejsze auta z Niemiec

- Najchętniej Polacy sprowadzają volkswageny.

Od stycznia do lipca 2016 roku do naszego kraju wjechało: 69,6 tys. volkswagenów, 62,6 tys. opli, 47,3 tys. audi, 39,2 tys. fordów,37,3 tys. renault.

- W Bydgoszczy najczęściej rejestrowanymi markami samochodów osobowych są:

skody, ople, volkswageny, toyoty.

Czy zalewa nas fala starych aut?

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do "g...prawda"
Na jakiej podstawie odmawiasz innym (biedniejszym) prawo do posiadania samochodu? Pewnie boisz się, że nie będzie miejsca dla twojego wypasionego wieśwagena spełniającego normy tylko na papierze? Jeśli nie jesteś całkowitym dyletantem to powinieneś wiedzieć, że wiek pojazdu nie musi mieć związku ze stanem tech. pojazdu. Jestem za tym, żeby eliminować "smrodzące rupiecie" ale od tego są badania techniczne a takie pojazdy łatwo zlokalizować już na drodze. Ile jest takich rupieci wśród kilkuletnich pojazdów z już usuniętymi EGR i filtrami cząstek stałych? Wystarczy pojeździć trochę, żeby zobaczyć jakie chmury spalin zostawiają za sobą tzw. ekologiczne współczesne diesle. Wyznacznikiem w tej kwestii wcale nie jest wiek pojazdu.. Obecnie produkowane samochody palą mało i są ekologiczne głównie w folderze reklamowym!
p
prawda
no mi się zdarza smrodzić jak zjem cuś tłustego ....
P
PS
no i szła na szkło...tedy piliśmy klubowa ...
c
cezar(gdzie kleopatra)
jachu, tera mie szuka KLIKA ,on ma małego ...fiacika ...chce go opylic ...może ty i ten fiacik?cuś z tego by było.....
P
PS
dobry to skutek, rodzina będzie miała auto, zarobi komis i warsztat. Za PO to był taki SUKCES, że ludzi nie było stać nawet na takie graty
g
gownoprawda
To jak kogoś nie stać na normalne auto (nie starsze jak 10 letnie) to niech przesiądzie się do komunikacji miejskiej, a nie stwarza zagrozenie i smrodzi w mieście starym parchem... Ja bym tak zrobił. Jak mnie na coś nie stać to po prostu tego nie kupuje. Poza tym uważam, że biednego nie stać na tanie.... Bokiem im wyjdzie jeżdżenie takimi gratami....
P
PS
lepszy rydz niż nic, za PO nawet na to nie było stać, bo kasa szła tylko na ośmiorniczki ogromne przekręty
J
Jachu
Cezar, o co Ci chodzi w Twoim budaprenowym widzie? Rozszesz swoj potok chaotycznych mysli
c
cezar
10,15% tomało moja krycha robi 40 ,gaz nie potrzeba kupować rzęcha...
W
Wlad
A co POalek Tobie Twoje PO dalo? Druga Japonie i Zielona Wyspe? A kupuje sie to na co stac czlowieka. Gdyby jak w Niemczech rata za nowe auto wynosila 10-15% zarobkow, to i my w Polandii tez na stare rzechy bysmy nie patrzyli, tylko sru do salonu.
p
prawda
przy takich zarobkach jakie mamy tylko na takie wiekowe auta nas stać..
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski