Jednym ze zwycięzców konkursu miesięcznika podróżniczego zostały grudziądzkie spichlerze. Ani nasza Wyspa Młyńska, ani Twierdza Toruń nie znalazły się wśród laureatów.
<!** Image 2 align=none alt="Image 179372" sub="Uroki Wyspy Młyńskiej nie przekonały uczestników plebiscytu „National Geographic”. Fot.: Dariusz Bloch">W konkursie „National Geographic” brało udział 35 miejsc z całego kraju. Zgłaszane były one przez lokalne organizacje turystyczne. Głosować można było do 15 września, drogą SMS-ową. Oficjalne wyniki ukażą się 10 października w partnerskim magazynie „Traveler”.
Grudziądz regionalnym zwycięzcą
Już teraz wiemy, że bydgoska Wyspa Młyńska nie zdobyła wystarczającej liczby głosów. Podobnie Twierdza Toruń. Jedynym uhonorowanym miastem z naszego województwa jest Grudziądz. Zaszczytny tytuł zdobyły położone nad Wisłą XIV-wieczne spichlerze.
- Informowaliśmy o głosowaniu na Facebooku oraz na stronach internetowych miasta. Tak naprawdę jednak od czytelników „National Geographic” zależało, czy oddadzą swój głos na Bydgoszcz, czy nie - mówi Leszek Woźniak, szef Bydgoskiego Centrum Informacji.
<!** reklama>Plebiscyt miał promować nieco zapomniane turystyczne perły. Dowiedzieliśmy się, że Bydgoszczy zabrakło niewielu głosów. Nie wszystko jest jednak stracone. - Wielu ludzi usłyszało o istnieniu Wyspy Młyńskiej. Część z nich, nawet jeśli nie teraz, to w niedalekiej przyszłości na pewno ją odwiedzi. A im więcej ich będzie, tym lepiej dla miasta - ocenia kierujący BCI. - Na przykładzie Wyspy najlepiej widać, jak zmienia się Bydgoszcz.
Jarosław Górski, członek Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, uważa, że udział w takiego typu plebiscytach ma kolosalne znaczenie. - Wyzwala to pozytywną energię promocyjną. To idealny pretekst dla miast i gmin do przypominania o sobie. Może nawet samo startowanie w nich nie jest tak ważne, jak cała reklama, która temu towarzyszy - ocenia ekspert. - Drugim korzystnym aspektem takich konkursów jest forma ich organizacji. Nie są one skierowane do miast czy regionów, ale bezpośrednio do mieszkańców. Jest to takie pozytywne granie na emocjach i ambicji. Wzbudzanie lokalnego patriotyzmu. Mieszkańcy chcą mieć powód do dumy i świadomość uczestnictwa w rankingach ją daje.
<!** Image 3 align=none alt="Image 179385" >
Exploseum zbiera laury
Bydgoszcz uczestniczyła też w innych konkursach. W jednym z nich, na „Najlepszy produkt turystyczny 2011” województwa kujawsko-pomorskiego, zwyciężyło Exploseum. Dawna fabryka broni startowała także w konkursie „Perły w koronie 2011”, organizowanym przez miasto.pl przy współudziale Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. Z 611 głosami zajęła w nim siódme miejsce.
