https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz nie będzie miała cudu

Dorota Pieczewska
Jednym ze zwycięzców konkursu miesięcznika podróżniczego zostały grudziądzkie spichlerze. Ani nasza Wyspa Młyńska, ani Twierdza Toruń nie znalazły się wśród laureatów.

Jednym ze zwycięzców konkursu miesięcznika podróżniczego zostały grudziądzkie spichlerze. Ani nasza Wyspa Młyńska, ani Twierdza Toruń nie znalazły się wśród laureatów.

<!** Image 2 align=none alt="Image 179372" sub="Uroki Wyspy Młyńskiej nie przekonały uczestników plebiscytu „National Geographic”. Fot.: Dariusz Bloch">W konkursie „National Geographic” brało udział 35 miejsc z całego kraju. Zgłaszane były one przez lokalne organizacje turystyczne. Głosować można było do 15 września, drogą SMS-ową. Oficjalne wyniki ukażą się 10 października w partnerskim magazynie „Traveler”.

Grudziądz regionalnym zwycięzcą

Już teraz wiemy, że bydgoska Wyspa Młyńska nie zdobyła wystarczającej liczby głosów. Podobnie Twierdza Toruń. Jedynym uhonorowanym miastem z naszego województwa jest Grudziądz. Zaszczytny tytuł zdobyły położone nad Wisłą XIV-wieczne spichlerze.

- Informowaliśmy o głosowaniu na Facebooku oraz na stronach internetowych miasta. Tak naprawdę jednak od czytelników „National Geographic” zależało, czy oddadzą swój głos na Bydgoszcz, czy nie - mówi Leszek Woźniak, szef Bydgoskiego Centrum Informacji.

<!** reklama>Plebiscyt miał promować nieco zapomniane turystyczne perły. Dowiedzieliśmy się, że Bydgoszczy zabrakło niewielu głosów. Nie wszystko jest jednak stracone. - Wielu ludzi usłyszało o istnieniu Wyspy Młyńskiej. Część z nich, nawet jeśli nie teraz, to w niedalekiej przyszłości na pewno ją odwiedzi. A im więcej ich będzie, tym lepiej dla miasta - ocenia kierujący BCI. - Na przykładzie Wyspy najlepiej widać, jak zmienia się Bydgoszcz.

Jarosław Górski, członek Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, uważa, że udział w takiego typu plebiscytach ma kolosalne znaczenie. - Wyzwala to pozytywną energię promocyjną. To idealny pretekst dla miast i gmin do przypominania o sobie. Może nawet samo startowanie w nich nie jest tak ważne, jak cała reklama, która temu towarzyszy - ocenia ekspert. - Drugim korzystnym aspektem takich konkursów jest forma ich organizacji. Nie są one skierowane do miast czy regionów, ale bezpośrednio do mieszkańców. Jest to takie pozytywne granie na emocjach i ambicji. Wzbudzanie lokalnego patriotyzmu. Mieszkańcy chcą mieć powód do dumy i świadomość uczestnictwa w rankingach ją daje.

<!** Image 3 align=none alt="Image 179385" >

Exploseum zbiera laury

Bydgoszcz uczestniczyła też w innych konkursach. W jednym z nich, na „Najlepszy produkt turystyczny 2011” województwa kujawsko-pomorskiego, zwyciężyło Exploseum. Dawna fabryka broni startowała także w konkursie „Perły w koronie 2011”, organizowanym przez miasto.pl przy współudziale Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej. Z 611 głosami zajęła w nim siódme miejsce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski