
Częścią projektu jest też nowy most drogowy po stronie wschodniej. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu. Obok powstanie też ciąg pieszo-rowerowy. Wraz z inwestycją przebudowane będą też skrzyżowania ul. Kazimierza Wielkiego z Fordońską oraz Toruńską. Wokół skrzyżowania z ul. Fordońską ścieżki rowerowe powstaną po stronie południowej i zachodniej. Docelowo główną arterią dla rowerzystów na osi wschód-zachód ma stać się trasa poprowadzona wzdłuż brzegu Brdy.
Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Potrwają one około 2,5 roku.

Trwają ostanie prace przy zadaszeniu Teatru Kameralnego. Kolejne ściany zyskują elewację. Coraz większy zakres prac wykonywany jest wewnątrz gmachu przy ul. Grodzkiej 14-16.
Prace przy dociepleniu całego budynku i elewacjach rozpoczęły się z początkiem wakacji. Na ścianach dominować ma kolor szary. W białej kolorystyce utrzymany będzie natomiast zabytkowy budynek przy ul. Grodzkiej 16, który ma pełnić rolę sali wielofunkcyjnej.

Przy konstrukcji dachowej układane są ostatnie połacie blachy na rąbek w grafitowym kolorze. Wykonawca przygotowuje się do montażu pozostałych obróbek blacharskich i wykończenia gzymsu na szczycie gmachu.

Najwięcej prac zostało jeszcze w pomieszczeniach, które pełnić mają funkcję sceny z widownią. W porozumieniu z nową instytucją, która zarządzać będzie obiektem wprowadzane są niewielkie zmiany, które mają poprawić funkcjonalność obiektu i ułatwić późniejsze przygotowywanie wydarzeń kulturalnych.
Koszt prac to około 28 mln złotych. Unijne wsparcie to 12 mln zł.