- W ostatnim czasie nie udało się zakończyć pozytywnie przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ulicy Toruńskiej. Na ten cel mieliśmy przeznaczonych ponad 87 milionów złotych, a wykonawcy zażądali kwoty znacznie wyższej - od 118 milionów do 145 milionów złotych – przyznaje Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy. - ZDMiKP musi dbać o pieniądze mieszkańców i racjonalnie realizować przetargi w ramach przyznanego i zatwierdzone budżetu.
Nie wiadomo na razie co z przetargiem, nie ma bowiem dodatkowych pieniędzy na ten cel. Warto przy tym zauważyć, że miasto torowiskiem wzdłuż Toruńskiej chciało zająć się jeszcze w 2018 roku, wtedy na ten cel przeznaczyło ponad 60 milionów złotych. Przetarg też anulowano, bo najtańsza oferta przekraczała ten budżet niemal dwukrotnie.
Polecamy:
Rozbudowa ul. Kujawskiej w Bydgoszczy. Trwają prace w wykopi...
W nieco lepszej sytuacji są mieszkańcy Starego Fordonu. W ich wypadku przetarg na remont płyty Starego Rynku również zakończył się fiaskiem - tu miasto zabezpieczyło środki w wysokości 4,75 miliona złotych, najtańszy wykonawca chciał 8, 2 miliona. Jednak przetarg ma być powtórzony, nie wiadomo jednak czy kwota na wykonanie zadania zostanie zwiększona.
Ratusz pochwalił się za to rozstrzygnięciem przetargu na budowę dróg rowerowych wzdłuż Focha i Kruszwickiej. Tyle, że to również powtórzony i nieco okrojony w zakresie prac przetarg – pierwszy zakończył się niemal klasycznie – wykonawcy chcieli więcej niż miasto chciało dać.
- W momencie gdy wykonawcy proponują wyższe kwoty w przetargu, taki przetarg można unieważnić, można go ponowić, zmienić jego zakres lub można zwrócić się do Rady Miasta o przyznanie dodatkowych środków. W ubiegłym tygodniu właśnie dodatkowe środki zabezpieczone przez Radę Miasta pozwoliły nam rozstrzygnąć przetarg na budowę ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Kruszwickiej i Focha. To jedna z najważniejszych inwestycji poprawiających spójność dróg rowerowych centrum Bydgoszczy. Budowa dróg rowerowych wzdłuż ul Kruszwickiej pochłonie blisko 9 mln zł. Z kolei droga rowerowa wzdłuż ul. Foch to koszt 2,7 mln zł – informuje Tomasz Okoński.
W momencie gdy wykonawcy proponują wyższe kwoty w przetargu, taki przetarg można unieważnić, można go ponowić, zmienić jego zakres lub można zwrócić się do Rady Miasta o przyznanie dodatkowych środków.
W przetargowych bólach rodził się pierwszy przystanek wiedeński. Zakończyć postępowanie udało się dopiero za trzecim razem i tylko dlatego, że zadanie potężnie okrojono, pozostawiając w nim właściwie tylko budowę betonowego wyniesienia na ul. Focha.
JAK DOBRZE ZNASZ BYDGOSZCZ? SPRAWDŹ SIĘ W TYM QUIZIE:
- W ciągu roku przez ZDMiKP ogłaszanych jest kilkadziesiąt przetargów zarówno na remonty, przebudowy, utrzymanie jak i duże inwestycje drogowe. Wiele przetargów zakończonych zostało pozytywnie i dzięki temu wiele zadań drogowych będzie mogło być realizowanych na terenie miasta – podkreśla jednak Tomasz Okoński. - Podpisaliśmy właśnie umowę na budowę ul. Bytowskiej na Wyżynach. Jeszcze w tym miesiącu zamierzamy przekazać wykonawcy plac budowy. Inwestycja rozpocznie się od budowy sieci kanalizacyjnej. W czwartek (5 marca) podpisaliśmy umowę z wykonawcą prac. Pochłoną one prawie 440 tysięcy złotych i będą objęte 3-letnią gwarancją. Roboty zakończą się w wakacje.
Ruszył właśnie przetarg na bezpieczne przejścia dla pieszych na Jachcicach W pierwszej kolejności nowoczesne latarnie poprawiające widoczność zamontujemy przy ul. Saperów. To zadanie zrealizujemy w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski – informuje Tomasz Okoński. -Przygotowujemy się także do dużego przetarg na doświetlenie kilkunastu kolejnych przejść.
- 145 milionów chciał wykonawca za prace przy modernizacji torowiska na ulicy Toruńskiej. Miasto na ten cel chciało przeznaczyć 87 milionów złotych
- 9 milionów złotych miasto zapłaci za budowę dróg rowerowych wzdłuż ulicy Kruszwickiej.
