Sieć kolejowa na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego była projektem kluczowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Kwota całości projektu to 44,3 mln zł. Z tego na modernizację przejazdów kolejowych wydano prawie 2 mln zł.
Zakończenie budowy nastąpiło w 2012 roku. W 2014 roku Zakłady Chemiczne Zachem ogłosiły upadłość, a infrastruktura pozostała.
Tory kolejowe, które stanowiły własność dawnych zakładów chemicznych zostały, częściowo zdemontowane, a cztery przejazdy stanowiące własność Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego... wciąż są. W skład infrastruktury wchodzą między innymi szyny kolejowe, szafa sterownicza, sygnalizator przejazdowy oraz półrogatki.
BPPT podkreślał, że infrastruktura była wykorzystywana przez dawne Zakłady Chemiczne Zachem w latach 2012 – 2014.
- BPPT wybudował przejazdy kolejowe w ramach budowy infrastruktury drogowej. Stała organizacja ruchu dla przejazdów została sprzedana Serwisowi Pojazdów Szynowych sp. z o.o. sp. k. - informuje Magdalena Zach, kierownik ds. marketingu i PR Bydgoskiego parku Przemysłowo-Technologicznego.
