https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoska część województwa potrzebuje już „ekspresówek” jak tlenu

Tomasz Zieliński
Młodzi rowerzyści z Szubina chcą ścieżki rowerowej do Bydgoszczy obok planowanej trasy S5
Młodzi rowerzyści z Szubina chcą ścieżki rowerowej do Bydgoszczy obok planowanej trasy S5 Dariusz Bloch
Badania drogowców pokazują, jak bardzo ważne są trasy szybkiego ruchu w zachodniej części regionu. Bez S5 i S10 za kilka lat udusimy się w rzece samochodów wokół Bydgoszczy.

[break]
Wyniki generalnego pomiaru ruchu alarmują. Bydgoszcz „zbiera” coraz więcej ruchu samochodowego. Tworzy go już nie tylko przemieszczanie się mieszkańców podmiejskich osiedli. Wzrasta również tranzyt aut osobowych oraz użytkowych. Kiedy niedawno „Express” rozmawiał z Romanem Jasiakiewiczem, radnym sejmiku województwa, na temat inwestycji niezbędnych dla rozwoju naszego miasta i zachodniej części regionu, ten powtarzał jak mantrę:

- Potrzebujemy dróg ekspresowych, bez których jesteśmy miastem drugiej kategorii. Są niezbędne jak tlen dla ożywienia gospodarki oraz zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Bydgoszcz nie jest jedyną miejscowością, borykającą się ze znacznie wzrastającym natężeniem ruchu. Jeżeli w naszym mieście jego wartości wrosły o około 10 procent, to na niektórych drogach południa regionu - jeszcze więcej. Np. w Żninie odnotowano ruch pojazdów większy o blisko 30 procent, podobnie w okolicach Mogilna czy Kruszwicy.

Kolejnym najbardziej obciążonym miastem jest Inowrocław. Punkty pomiarowe zlokalizowane przy Poznańskiej i Laubitza rejestrowały dziennie niemal 20 tys. pojazdów. W tym pierwszym miejscu 10 procent ruchu stanowią ciężkie pojazdy z przyczepami. Po co drogowcy dokonują takich pomiarów?

- Wyniki generalnego pomiaru ruchu stanowią jedną z najbardziej istotnych informacji o sieci drogowej, administrowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA. - Na ich podstawie podejmowane będą decyzje dotyczące budowy nowych i przebudowie istniejących dróg. Według GPR podejmowane będą również decyzje związane z klasyfikacją dróg, ustalaniem ich przebiegu oraz priorytetów w sieci drogowej zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
arek
Bydgoszcz jest dwukrotnie wieksza od wsi Torun I ma dwa razy wiecej samochodow I dlatego musimy miec dwa razy wiecej autostrad I ekspresowek niz Torun. Musi byc juz niebawem S 5 oraz S 10 łaczace nas z Czerniowcami i dalej Warszawa oraz Lodzia, Piłą i Szczecinem oraz co najwazniejsze z Gdanskiem, Poznaniem, Wrocławiem i Berlinem oraz reszta Zachodu.
n
nie glupi
w rzece to najczesciej mozna sie utopic na UKW nie ucza polskiego
K
Kujawiaczek
Ten artykuł przekazać cymbałckiemu i jego toruńskiej świcie.
z
zrównoważonyizintegrowany
A kogo to obchodzi ta część, w toruniu zajmują się zrównoważonym rozwojem czyli równać do małego.
b
byd
Tak tak, bydgoska część jest najważniejsza.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski