https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Buspas na Bernardyńskiej zapobiegnie wypadkom na rondzie Jagiellonów?

Nie wszyscy kierowcy oswoili się już z nowym oznakowaniem na ulicy Bernardyńskiej. Wciąż wielu z nich korzysta z nowego buspasa. Do łamania przepisów zachęca ich bierność policji
Nie wszyscy kierowcy oswoili się już z nowym oznakowaniem na ulicy Bernardyńskiej. Wciąż wielu z nich korzysta z nowego buspasa. Do łamania przepisów zachęca ich bierność policji Dariusz Bloch
Na ulicy Bernardyńskiej powstał nowy buspas. Ma nie tylko skrócić czas przejazdu autobusów, ale także zmniejszyć liczbę wypadków na rondzie Jagiellonów. Kolejne pasy ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej mają powstać na Kujawskiej, Grunwaldzkiej i Wałach Jagiellońskich.

[break]
Nowy pas ruchu przeznaczony dla autobusów został wytyczony w nocy z niedzieli na poniedziałek. Drogowcy wymalowali pasy i zmienili oznakowanie. Nowy buspas nie należy do długich, ma około dwustu metrów. Rozpoczyna się tuż za mostem Bernardyńskim i kończy na rondzie Jagiellonów.

Dlaczego drogowcy zdecydowali się na takie rozwiązanie? - Przyświecały nam dwa cele. Pierwszy, to oczywiście ustalenie priorytetu dla komunikacji publicznej. Zachęcamy mieszkańców Bydgoszczy do korzystania z transportu zbiorowego, więc musimy też robić wszystko, aby podróż była jak najszybsza i komfortowa. Na tym odcinku ulicy Bernardyńskiej nie tworzą się tak duże zatory, jak po drugiej stronie ronda, na ulicy 3 Maja, ale jeśli dzięki temu rozwiązaniu uda się przyspieszyć autobus o choćby minutę, to warto to zrobić - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej.

Wytyczenie buspasa nie powinno negatywnie odbić się na ruchu pozostałych samochodów. Kierowcy jadący z mostu przez rondo na wprost mają, co prawda, do dyspozycji jeden pas ruchu mniej, ale za rondem ulica 3 Maja i tak zwęża się do jednego pasa ruchu.

Ma być bezpieczniej

Drogowcom, przy wytyczaniu nowego buspasa, przyświecał także drugi cel. Liczą, że dzięki temu na rondzie Jagiellonów będzie bezpieczniej. - W tym roku już dwa samochody uderzyły w wiatę przejścia podziemnego na wysokości Banku Pocztowego. Scenariusz zawsze jest podobny. Kierowcy jadący ul. Jagiellońską wymuszają pierwszeństwo na jadącym od strony ul. Bernardyńskiej i uderzają w bok auta. Wtedy uderzony kierowca traci panowanie nad samochodem, a przy próbuje skierowania pojazdu na właściwy tor jazdy, uderza w wiatę - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski.

Musimy robić wszystko, aby podróż autobusem miejskim była jak najszybsza i komfortowa dla pasażerów. - Krzysztof Kosiedowski

Drogowcy liczą, że gdy z feralnego pasa ruchu znikną osobówki, nie będzie tu już dochodziło do kolejnych niebezpiecznych wypadków. Ostatni miał miejsce w marcu tego roku. Wtedy w wiatę wpadł ford focus. Na szczęście nikomu nic się nie stało.

Drogowcy planują

ZDMiKP zamierza budować kolejne buspasy w mieście. - Chcielibyśmy pozyskać, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terenowych, pieniądze na budowę buspasa po obu stronach ulic Rekreacyjnej, na ulicy Kolbego, a także na Wałach Jagiellońskich. Tam, w miejsce pasa zieleni miałby powstać dodatkowy pas ruchu w kierunku ronda Bernardyńskiego - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski. W planach są także na ulicy Kujawskiej i Grunwaldzkiej.

Drogowcy porzucili już plany, aby z buspasów korzystali kierowcy samochodów osobowych, którymi podróżuje komplet pasażerów. - To wypaczało ideę buspasów, a także było bardzo trudne do weryfikacji. Staramy się jednak przeszczepiać dobre rozwiązania z innych miast. Za przykładem Krakowa udostępniliśmy buspasy motocyklom - informuje rzecznik drogowców. Kierowcy autobusów miejskich ubolewają, że wielu kierowców nielegalnie korzysta z buspasów. - Na ul. 3 Maja co drugi, trzeci kierowca skraca sobie czas oczekiwania do ronda i blokuje buspas. A nigdy nie widziałem tutaj policjantów - żali się nam kierowca z MZK. - Nie prowadzimy statystyki liczby mandatów nałożonych na kierowców bezprawnie korzystających z buspasów. Nie umiem więc ocenić, czy to duży problem - mówi Monika Chlebicz, rzeczniczka prasowa kujawsko-pomorskiej policji.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bydgoszczu
Ja proponuję lewy pas przeznaczyć dla pojazdów uprzywilejowanych deskorolkarzy a w przyszłości będą tam jeździły też trolejbusy. A jeszcze proponuję położyć progi zwalniające dla tramwajów też..
w
wybe
Może nie bus pas, ale ruch powinien tam być również po torowisku jak na ul. Gdańskiej.
s
seba1978
Niestety potwierdzam slowa przedmowcow. W tym miejscu nie ma korkow , wiec budowa buspasa to czysty debilizm. Znajac jednak lesnych dziadkow z ZDMiKP oraz naszego prezydenta pseudo-gospodarza to naprawde mnie to nie dziwi.Dziwi mnie tylko, ze dziennikarze tak bezkrytcznie pisza taki artykul....rozumiem, ze sa reklamy od miasta, ale nie jestescie gadzinowka Urzedu Miasta!
Z
Znak Stop Zmiejszy
ilośc Nie szczęśliwych Wypadków
Ile jeszcze osób Musi Ucierpieć żeby stanął
Znak Stop..............!
4don
Po co nowe buspasy skoro w Bydgoszczy prawie nie ma komunikacji. Buspasy potrzebne były dwadzieścia lat temu gdy po mieście jeździło 300 a nie 150 autobusów.
B
Bolek
A bedzie premia za "genialny" pomysl ? Kto i kiedy tam korki widzial ? Co juz sie dzieje w tym miescie to ludzkie pojecie przechodzi. Bus pas przed rondem poprawi bezpieczenstwo na rondzie. W jaki sposob ? Kto to wymysla ? A wy pismaki zamiast to sprawdzic zaczerpnac opinii to bezmyslnie drukujecie co wam "szalony "prezydencik podsunie.
A
Andrzej
Taką "Bandę idiotów" to tylko można spotkać w Bydgoszczy!
Proponuję aby jeszcze lewy pas przeznaczyć na ścieżkę rowerową, no i na samochód Pana Prezydenta.
w
wybe
Na wąskiej ul.Bernardyńskiej już dawno należało zrobić bus pas na torowisku, a nie zabierać innym kierowcom. Po to ludzie kupuja samochody, żeby nimi jeździć. Będą jeszcze większe korki!
M
M
No najlepiej zabrać cały pas ruchu dla innych kierowców. Takie rzeczy tylko w Polsce. BUSpasy OK ale gdy zbuduje się dodatkowy pas a nie zabierze innym. Żenada i tyle.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski