Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S5. Dołem „poleci” ekspresówka, górą poprowadzona zostanie droga wojewódzka

Sławomir Bobbe
W okolicach Bydgoszczy wycięto około 300 hektarów lasów. To cena, jaką zapłacić trzeba za budowę drogi ekspresowej S5. Strat w środowisku nie da się uniknąć, ale drogowcy pracują , by były jak najmniejsze.

Na trasie drogi ekspresowej S5 w okolicach Tryszczyna i Bożenkowa powstaną dwa obiekty inżynierskie i dwa ronda, które ułatwią dostanie się na ekspresówkę z drogi wojewódzkiej numer 244. Dostępność Bożenkowa dla kierowców nie ma zostać ograniczona.

- Budowa S5 oznacza spore zmiany na DW nr 244 otaczającej Bydgoszcz od północy. Na wysokości Maksymilianowa powstanie węzeł drogowy łączący obie trasy. W ciągu drogi wojewódzkiej powstaną dwa ronda, które wraz z łącznicami umożliwią wjazd na trasę ekspresową. Sama droga wojewódzka zostanie przesunięta nieco na północ - tłumaczy Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - Liczymy, że oddanie do użytku S5 ograniczy znacznie ruch na „naszej” drodze wojewódzkiej , która teraz pełni rolę nieformalnej obwodnicy Bydgoszczy od strony północno-zachodniej.

Zobacz również:

3 stycznia 2008 roku, po 39 latach funkcjonowania, definitywnie zamknięty został budynek „Kaskady” na rogu Starego Rynku i ul. Mostowej. Budynek zakupił znany bydgoski cukiernik Adam Sowa, który po jego rozbiórce zabudował to miejsce w inny sposób, m.in. odtwarzając dawną ulicę Jatki.

Tak zmieniło się miejsce po bydgoskiej Kaskadzie [zdjęcia]

Zanim to nastąpi (czyli w roku 2019) czeka nas jeszcze sporo prac na drogach i wycinki drzew. W okolicach naszego miasta pod naporem pił łańcuchowym padły juz drzewa rosnące na trzystu hektarach. Prawdziwą pustką zieją dotychczas zielone tereny w miejscowości Wilcze. A to jeszcze nie koniec.

Niepokój miłośników przyrody wzbudził inny obiekt inżynierski - planowany most nad Brdą w Obszarze Chronionego Krajobrazu Zalewu Koronowskiego.

- Będzie szeroki na 35 metrów i długi na 227 metrów - informuje Tomasz Okoński, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. - Nie ma jednak powodów do niepokoju, o ile to tylko możliwe, elementy środowiskowe zostaną zachowane. Ze względu na wielkość most będzie miał kilka filarów, jeden z nich opary będzie o brzeg rzeki, ale nie będzie zatopiony w jej nurcie. Nie będzie więc stanowić przeszkody ani zagrożenia dla zwierząt - podkreśla Tomasz Okoński.

Na odcinku ekspresówki Aleksandrowo-Tryszczyn zaplanowano łącznie powstanie dziewięciu wiaduktów i tylko trzy przejścia dla zwierząt. Jedno znajdować się będzie w okolicach Żołędowa, a dwa w odległości dwóch kilometrów od siebie, między Bożenkowem a Maksymilianowem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!