Rozpoczynamy minicykl, w ramach którego publikować będziemy komentarze i porady najważniejszych ekspertów w kraju, dotyczące prowadzenia biznesu w czasie pandemii koronawirusa.
Nasi rozmówcy opowiadają m.in.:
- Jak wygląda biznes w czasie pandemii koronawirusa?
- Jak przedsiębiorcy oceniają Tarczę Antykryzysową?
- Co pracodawcy powinni robić w trakcie kryzysu wywołanego epidemią?
- Jak giełda zareagowała na koronawirusa?
- Jak COVID-19 wpłynie na gospodarkę?
- Kto może zyskać na epidemii?
- Jak wzmocnić swój wizerunek w czasie kryzysu?
- Czy pandemia to dobry czas na działania marketingowe?
Na te pytania na odpowiedzieli nam dotychczas:
- Jacek Santorski, psycholog biznesu
- Piotr Kuczyński, analityk giełdowy
- Marek Goliszewski, prezes Business Centre Club
- Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP
- Paweł Tkaczyk, ekspert od marketingu
- Michał Sadowski, założyciel Brand24
„Dla wielu firm pierwszym odruchem jest cięcie kosztów, najczęściej przez cięcie zatrudnienia. Ale są też takie, które podejmują – zdawałoby się zaskakujący – krok i zwiększają koszty, by pobudzić swój „metabolizm”. Podejrzewam, że z tej bardzo bezwzględnej próby, jaką jest pandemia, to właśnie ta druga grupa wyjdzie jako zwycięzcy” - prognozuje Jacek Santorski.
„Kiedy w firmie nagle zaczyna brakować pieniędzy, a rząd działa zbyt wolno i zbyt płytko, by zapobiec recesji, wtedy przedsiębiorca powinien zdjąć krawat, zakasać rękawy i spotkać się z całą załogą” - mówi Marek Goliszewski.
„Badania przeprowadzone w trakcie kryzysu w 2008 roku jasno pokazały, że firmy, które nie rezygnują z nakładów na działania marketingowe, wracają do poprzedniej pozycji na rynku aż dziewięć razy szybciej niż firmy, które podczas kryzysu tną wydatki na reklamę i pozwalają o sobie zapomnieć” - przypomina Paweł Tkaczyk.
Chcecie wiedzieć, co eksperci mówią o pandemii koronawirusa? Jak wpłynie ona na biznes i polską gospodarkę? Kto zyska, a kto straci na koronawirusie? W najbliższych dniach publikować będziemy porady i komentarze osób będących autorytetami w wielu dziedzinach związanych z biznesem. Zachęcamy do śledzenia Strefy Biznesu.
