- Promocja Biedronki "Gang Słodziaków" łamie przyjęte zasady norm etycznych przez zachęcanie dzieci do przestępstw i zapoznawanie je z nomenklaturą przestępczą. Gang jak wiemy jest zorganizowaną grupą przestępczą, poprzez zbitkę słów "Gang Słodziaków" oswajamy dzieci z przestępczością oraz pokazujemy, że nie ma nic złego w grupach przestępczych – czytamy w donosie, który trafił do Komisji Etyki Reklamy.
Sprawę rozpatrzył zespół orzekający składający się z trzech osób i postanowił oddalić skargę. Dlaczego? Zespół orzekający biorąc pod uwagę, że przedmiotowa reklama nie prezentuje treści, które mogłyby zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, nie dopatrzył się w reklamie naruszenia normy art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanej przez skarżącego.
Zwrócono również uwagę, że w reklamie Gangu Słodziaków dochowano należytej staranności związanej z odpowiedzialnością społeczną. Reklama nie narusza także dobrych obyczajów.
- Akcja promocyjna przedstawia grupę zwierząt - przyjaciół, która przeżywa przygody oraz bawi się w swoim naturalnym środowisku, czyli w lesie. W żadnym przypadku nie można stwierdzić, że bohaterów akcji powinno utożsamiać się z członkami grup przestępczych lub innych zorganizowanych podmiotów, których celem jest działalność zarobkowa oparta na działaniach przestępczych. W żadnym również momencie akcji promocyjnej akcja nie odwołuje się do poczucia strachu lub niepokoju, jaki może towarzyszyć działaniu wspomnianych grup przestępczych - odpowiedziało przedsiębiorstwo Jeronimo Martins zarządzające siecią sklepów Biedronka.
Gang Słodziaków, to popularne wśród dzieci i rodziców maskotki. Słodziaki są zwierzętami mieszkającymi w polskich lasach. Z łatwością więc rozpozna je każde dziecko. Jest ich sześcioro: lis Lucek, jeż Jerzyk, sowa Zosia, bóbr Borys, ryś Rysio i zając Zuzia. Ich przygody są opisane w specjalnej książce „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków".
Zobacz też:
Jak uczyć dziecko zarządzania pieniędzmi?
