[break]
W 2011 roku gmina Białe Błota zakończyła budowę ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nakło-Łochowo-Bydgoszcz do granicy z miastem. Od tamtej pory trwały starania o dokończenie ścieżki - dalej wzdłuż Łochowskiej, do ulicy Ku Belmie, znajdującej się już na terenie miasta Bydgoszczy.
Ścieżka jak dotąd kończy się nagle jak nożem uciął, a dalszy odcinek ludzie muszą pokonywać niebezpiecznym poboczem.
Z interpelacją w tej sprawie wystąpił radny gminy Białe Błota Bronisław Balcerowski. Starania podejmował także poprzedni wójt. W odpowiedzi zastępca prezydenta Bydgoszczy zapowiedział, że Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przeanalizuje sprawę pod kątem finansowym i technicznym.
PRZECZYTAJ:Rowerem czy pociągiem?
Minęły trzy lata i wygląda na to, że Białe Błota doczekają się pozytywnego finału swoich starań.
„Miasto Bydgoszcz realizuje inwestycję pod nazwą „Budowa infrastruktury dla ruchu rowerowego wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, Focha, Jagiellońskiej i Wiatrakowej”. (...) Planowana jest budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Łochowskiej, na odcinku od granicy miasta do ulicy prowadzącej do „Belmy”, a także budowa wydzielonej drogi rowerowej i chodnika na dalszym odcinku ulicy Łochowskiej - aż do skrzyżowania z ul. Nakielską” - napisał w odpowiedzi wiceprezydent Mirosław Kozłowicz, któremu podlega ZDMiKP. Drogowcy zapowiadają budowę na lata 2016 i 2017.
Powiat bydgoski planuje budowę wielu ścieżek rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Powstać mają odcinki: Dobrcz-Borówno-Nekla-Żołędowo, Osielsko-Bydgoszcz, Osielsko-Niemcz, Bydgoszcz-Nowa Wieś Wielka, Otorowo-Solec Kujawski, Stopka-Mąkowarsko, Koronowo-Wierzchucin Królewski, Łochowo-Białe Błota, Strzelce Górne-Bydgoszcz, Samociążek-Bożenkowo, Osówiec-Szczutki do skrzyżowania z DK nr 25.
- Zamierzenia są rozpisane na 5 lat, a ich realizacja uzależniona od zdobytych środków i ustalonych priorytetów - zastrzega starosta bydgoski Wojciech Porzych.