Badani dużo czasu poświęcają na komunikację online. Gdy chodzą do szkoły, zajmuje to im ponad 3,5 godz. dziennie, a w dni wolne od nauki nawet 5 godzin.
Największą popularnością wśród badanych cieszy się Facebook (93 proc.), potem Instagram (69 proc.).
Większość badanych buduje swój wizerunek w sieci wzorując się na profilach innych osób. Przeglądanie tego, co zamieszczają inni, deklaruje aż 75 proc. badanych.
Prawie 40 proc. twierdzi, że w przeszłości zdarzyło się im posiadać fikcyjny profil, z czego 14 proc. deklaruje, że nadal go użytkuje.
Spośród badanych 38 proc. odczuwa przygnębienie, a 37 proc. popada zły nastrój, gdy widzi negatywne wpisy na swój temat.
Większość badanych (84 proc.) nie jest zagrożona nadmiernym korzystaniem z sieci społecznościowych, ale 13 proc. już tak, a 1,9 proc. spełnia wszystkie kryteria uzależnienia. Traci kontrolę nad czasem spędzanym w sieci, odczuwa, m.in. niepokój i rozdrażnienie, gdy nie ma dostępu do internetu, ma problemy ze snem i kłopoty z koncentracją na lekcjach.
Flash Info odc. 24
