Czy znikną korki przed skrzyżowaniem szosy na Konin z drogą serwisową na Białe Błota? - Pracujemy nad tym - mówią drogowcy.
<!** Image 3 align=none alt="Image 188319" sub="W sumie niewielkie prace przy sygnalizacji w Stryszku powinny rozładować tworzące się tam korki (Fot.: Dariusz Bloch)">
Dla kierowców przejazd przez Stryszek to często kilka cennych minut straconych w korkach. Czasami korek aut jadących w stronę Bydgoszczy tworzy się aż od Brzozy. - Najbardziej obawiam się jednak wakacji, gdy setki ludzi, będzie chciało dojechać do Chmielnik. W zeszłym roku dochodziło do sytuacji, że w stronę Inowrocławia korek zaczynał się czasami przed lotniskiem. To jakieś kuriozum, by na trasie ekspresowej stało się w korkach - irytuje się pan Grzegorz z Brzozy.
<!** reklama>
Więcej zielonego
Drogowcy rozpisali już przetarg na wprowadzenie zmian na ważnym skrzyżowaniu. - Zamierzamy je wdrożyć jeszcze przed wakacjami - mówi rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA, Tomasz Okoński. - Na skrzyżowaniu zostaną zamontowane dodatkowe kamery, analizujące natężenie ruchu. Dodatkowo przeprogramujemy sygnalizację świetlną. Najważniejszą zmianą będzie likwidacja oddzielnego sygnału do skrętu w lewo od strony Inowrocławia w kierunku drogi serwisowej na Białe Błota. Pojazdy znajdujące się na Drodze Krajowej 25 otrzymają jeden zielony sygnał. To będzie oznaczało, że skręt w lewo będzie możliwy tylko pod warunkiem, że od strony Bydgoszczy nic nie będzie jechało. Kierowcom taki manewr może wydawać się skomplikowany, ale z takiego rozwiązania korzysta minimalna liczba pojazdów. Tymczasem dzięki takiej zamianie ograniczymy liczbę faz świateł do dwóch (jedna dla DK nr 25 i druga na wyjazd z drogi serwisowej). To powinno w znaczący sposób poprawić przepustowość skrzyżowania.
Dodatkowo na DK 25 w Brzozie zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych bliżej Bydgoszczy.
- Przy skrzyżowaniu z drogą na Łabiszyn ustawiona zostanie też kolejna kamera, śledząca natężenia ruchu. Jednocześnie skorygowany ma być program działania sygnalizacji na tym skrzyżowaniu - dodaje Tomasz Okoński.
Kolejne światła?
Kierowcy jeżdżący w stronę Koronowa twierdzą, że sygnalizacja przydałaby się także w Tryszczynie - na skrzyżowaniu szosy na Koronowo z drogą do Bożenkowa. Podobne uwagi zgłaszają mieszkańcy Opławca i Smukały odnośnie skrzyżowania Koronowska-Opławiec.
- Czasami trzeba stać po kilka minut, by wyjechać na Koronowską - twierdzi pan Mariusz ze Smukały. - To wyjątkowo niebezpieczne miejsce. Na Koronowskiej niewielu kierowców jedzie z przepisową prędkością 60 km/h, a od strony Koronowa jest łuk. Kłopoty z wyjazdem mają też autobusy komunikacji miejskiej.
Drogowcy w Tryszczenie nie planują na razie budowy sygnalizacji. Ostatnio wycięli jednak część drzew i krzewów, by poprawić widoczność. Zmian natomiast można spodziewać się przy skrzyżowaniu Koronowska - Opławiec. - W projekcie przebudowy ul. Opławiec analizujemy zainstalowanie tam sygnalizacji świetlnej. Na razie trwają jeszcze prace. W tym roku zaczniemy jedynie budowę ścieżki rowerowej od Chmurnej do Opławca. Na tym etapie trudno mi jeszcze powiedzieć, kiedy zacznie się montaż świateł na skrzyżowaniu w Opławcu - wyjaśnia rzecznik ZDMiKP, Krzysztof Kosiedowski.
W budżecie na ten rok zagwarantowano natomiast pieniądze na sygnalizację u zbiegu ulic Wojska Polskiego-Magnuszewska.