https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Fordońskiej w Bydgoszczy. Powstanie też kładka nad torami

Wojciech Mąka
Przetarg na ścieżkę pieszo-rowerową i kładkę nad torami magistrali węglowej na Fordońskiej rozstrzygnięty
Przetarg na ścieżkę pieszo-rowerową i kładkę nad torami magistrali węglowej na Fordońskiej rozstrzygnięty Arkadiusz Wojtasiewicz
Już wiadomo, jaka firma zbuduje ciąg pieszo-rowerowy od ulicy Wiślanej do Sochaczewskiej, wzdłuż ulicy Fordońskiej. Ma pojawić się też kładka nad magistrala węglową. Zakończenie prac powinno nastąpić w 2026 roku.

W połowie roku Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił postępowanie przetargowe na wykonanie przebudowy ciągu pieszo-rowerowego na odcinku między ulicami Sochaczewską a Wiślaną wzdłuż ulicy Fordońskiej. Przy okazji organizacja ruchu na skrzyżowaniu Fordońskiej z Sochaczewska ma być nieco zmieniona. Pojawi się też nowa kładka nad linia kolejowa tzw. magistrali węglowej.

Sygnalizacja i lewoskręt z Fordońskiej

Skrzyżowanie będzie wyposażone już w pełną sygnalizację świetlną, a nie tylko tę na przejściu wzbudzana przyciskiem przez pieszych. Ma się też pojawić możliwość lewoskrętu z Fordońskiej w Sochaczewską - z jezdni prowadzącej do centrum Bydgoszczy. Będzie tam też przejazd rowerowy w stronę Siernieczka.

Wiadomo już, kto będzie prowadził prace budowlane - bydgoska firma Kormost. Złożyła ofertę na 10,1 mln zł. Want z Tczewa wystartował z ofertą wysokości prawie 13 mln zł, ponad 13 mln zł zaproponował Strabag. Najdroższy w przetargu był Betpol z ofertą prawie 14 mln zł.

ZDMiKP na na prace 12,3 mln zł

Na początku lipca poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców. Najtańszy okazał się Kormost, proponując 10,1 miliona złotych. 12,7 miliona oczekiwała firma Want z Tczewa, a 13,2 mln – Strabag, Najdroższa okazała się oferta Betpolu - 13,9 miliona zł. Budżet ZDMiKP na to zadanie wynosił 12,3 miliona, więc lecz drogowcy poprosili o przedstawienie ofert dodatkowych. Want i Strabag nieco obniżyły ceny, ale i tak Kormost okazał się najtańszy.

Termin realizacji zamówienia to łącznie 18 miesięcy; po dziewięciu Zarząd Dróg oczekuje od wykonawcy przedstawienia projektu kładki i przebudowy infrastruktury. Kładka ma być gotowa w 2026 roku.

Kłopoty kierowców na skrzyżowaniu z Sochaczewską

O niezbyt udanym rozwiązaniu skrzyżowania Sochaczewskiej z Fordońską już pisaliśmy. Kierujący z Sochaczewskiej mieli kłopoty żeby włączyć się do ruchu. Radny Szymon Róg proponował wtedy, żeby zamontować w tym miejscu dodatkową sygnalizację. świetlną.

Sochaczewska to ulica położona w połowie drogi między Wiaduktami Warszawskimi a Wiślaną. Funkcjonuje tam sygnalizacja świetlna, ale obejmuje tylko kierowców jadących ulicą Fordońską oraz pieszych chcących przez nią przejść. Wylot z Sochaczewskiej nie ma sygnalizacji.

Kolejne zmiany planowane są przy kładce Krzysztofa Gotowskiego (m.in. przebudowa ostatniego ciągu schodów przeprawy), gdzie wykonane zostanie obejście drogi dla rowerów za peronem przystankowym. Ponadto projekt zakłada korektę pobliskiego przystanku autobusowego i przeniesie wiaty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski