https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy jeżdżą rzadziej - kierowcy w kolejce do zwolnienia

Sławomir Bobbe
Archiwum Polska Press
Ograniczenie kursowania autobusów i tramwajów będzie miało konsekwencje nie tylko dla pasażerów. W MZK szykują się na zwolnienia.

Kierowcy MZK z niedowierzaniem kręcili głowami gdy usłyszeli, co wydarzyło się na grudniowej sesji Rady Miasta Bydgoszczy. Wtedy zapadła decyzja o cięciach kursów komunikacji miejskiej – wszystko w imię oszczędności. Pracownicy MZK zdali sobie sprawę, że ograniczenie wydatków na komunikację oznacza zwolnienia w firmie. Już wiadomo, że nie wszyscy odejdą po cichu, a z byłym pracodawcą spotkają się w sądzie pracy.

Bydgoskie sklepy zlokalizowane przy głównych ulicach i na osiedlach. Bazary, targowiska, domy towarowe... Tak wyglądał handel w Bydgoszczy, zanim nastała era hipermarketów i wielkich galerii handlowych. Zapraszamy w podróż w przeszłość. Zobaczcie bydgoski handel na starych zdjęciach.

Handel w Bydgoszczy na archiwalnych zdjęciach [galeria]

Pierwsze wypowiedzenia już są

- Pracę stracić może około 20 kierowców. A przecież jeszcze niedawno organizowaliśmy ich nabór, gwarantując stabilność zatrudnienia i dobre warunki – podkreśla Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy. - Problemu nie ma wśród motorniczych, było ich zbyt mało, więc po okrojeniu kursów dla każdego wystarczy pracy. Gorzej sytuacja ma się wśród kierowców autobusów. Dochodzą do nas informacje, że kierowców do zwolnienia typować się będzie na podstawie liczby zwolnień lekarskich które brali i kolizji w których brali udział z ich winy.

Pracę stracić może około 20 kierowców. A przecież jeszcze niedawno organizowaliśmy ich nabór, gwarantując stabilność zatrudnienia i dobre warunki

Na to związki zgodzić się nie chcą, gdyż uważają, że strach przed pójściem na zwolnienie odbije się nie tyko na zdrowiu samych kierowców, ale również na bezpieczeństwie pasażerów.

- Kierowca wiedząc, że pójście na zwolnienie będzie źle widziane i może być przyczyną typowania do zwolnienia będzie przychodził chory do pracy. Chory kierowca za kółkiem to zły pomysł – ocenia Andrzej Arndt. - Natomiast stłuczki i kolizje, patrząc na skalę ruchu samochodowego w mieście są i będą się zdarzać. Próbujemy negocjować pewne rozwiązania, być może część kierowców przejdzie na niepełny etat w wymiarze ¾ do czasu polepszenia się sytuacji. Nie można jednak ukrywać, że 8-10 osób otrzymało już wypowiedzenia, z tego kilka skieruje sprawę do sądu pracy. Dwie znalazły już zatrudnienie w innej firmie.

Bydgoska policja opublikowała najnowszy raport dotyczący wypadków na drogach w Bydgoszczy w 2019 roku. Bilans ukazuje najczęstsze przyczyny wypadków, miesiące z największą liczbą wypadków oraz przedział godzinowy, w których najczęściej dochodzi do wypadków w naszym mieście.

ITS Bydgoszcz: mężczyźni częściej powodowali wypadki w 2019....

Motorniczy ciągle w cenie

- Organizowaliśmy kursy na motorniczych, odbyły się też – w kwietniu i maju – dwa szkolenia na kierowców kategorii D – przypomina Tomasz Zawiszewski, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bydgoszczy. - Wiem, że MZK liczy się ze wzrostem zatrudnienia wśród motorniczych po uruchomieniu trasy wzdłuż ulicy Kujawskiej, będziemy organizować jeszcze jedno takie szkolenie. Natomiast zapotrzebowania na kurs dla kierowców już nikt nie zgłaszał.

Część nowych kierowców zaczęła pracę w miejskiej spółce całkiem niedawno. Niektórzy nie zagrzeją w niej na dłużej miejsca mimo że warunkiem skorzystania z kursu PUP było utrzymanie zatrudnienia. - Umowa zakładała minimum trzymiesięczne zatrudnienie, tak liczona jest ciągłość pracy. Urząd nie może wymuszać na pracodawcy deklaracji, że na przykład zatrudniać będzie przeszkolonego pracownika przez dwa lata. Sytuacja rynkowa zmienia się niekiedy bardzo szybko, tak stało się także w tym wypadku – zauważa Tomasz Zawiszewski.

Warto wiedzieć

W Miejskich Zakładach Komunikacyjnych zatrudnionych jest około 190 motorniczych i około 450 kierowców autobusów. Liczba tych pierwszych jeszcze się zwiększy po uruchomieniu trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej. Związkowcy obawiają się, że gdy raz spółka pozbędzie się doświadczonych kierowców, trudno będzie ich znaleźć ponownie, gdy dojdzie do zwiększenia częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej, w co wszyscy wierzą. Mimo zwolnień wśród kierowców spółka szuka pracowników w innych działach – poszukiwani są między innymi monterzy torów i sieci trakcyjnych, a także mistrzowie torów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 25

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan M
10 marca, 10:02, Mzk:

Ciekawe iłu z tych kierowców, głosowało na Rafałka..

10 marca, 11:27, Gość:

Taaa,akurat tam ma "bardzo silne" poparcie???....śmiechu warte

10 marca, 12:26, Gość:

Kazdy normalny glosuje na Bruskiego i PO tylko PISdy moherowe glosuja na PIS.

11 marca, 9:08, Gość:

Piszesz to z psychiatryka w Świeciu...zdrówka życzę trollu

To jest etatowy lewacki świr komunistycznej pomorskiej....

J
Jan M
11 marca, 18:40, Gość:

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

Ale ty jesteś głupi i chory z nienawiści a prawda jest taka, że to komuch bruski ma we wszystkim ostatnie słowo.

G
Gość

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

G
Gość

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

G
Gość

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

G
Gość

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

G
Gość

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

G
Gość

Rządowy program SAMORZĄD MINUS nadal działa jak widać. Podziękujcie pislamistom podczas majowych wyborów za to wszystko, czego przez nich nie będzie w Bydgoszczy, a być miało.

Zamiast tego wasze podatki idą na prawników dla sukienkowych pedofilów. Mam nadzieję, że jesteście z siebie dumni, jeśli głosowaliście na pisiorów. "dumni".

J
Job

Jaki prezydent tak wszystko działa! Sami wybraliście tego dziada teraz macie Poko koko

G
Gość
10 marca, 10:02, Mzk:

Ciekawe iłu z tych kierowców, głosowało na Rafałka..

10 marca, 11:27, Gość:

Taaa,akurat tam ma "bardzo silne" poparcie???....śmiechu warte

10 marca, 12:26, Gość:

Kazdy normalny glosuje na Bruskiego i PO tylko PISdy moherowe glosuja na PIS.

Piszesz to z psychiatryka w Świeciu...zdrówka życzę trollu

G
Gość

Może czas ograniczyć biurokrację w firmie i zlikwidować Zarząd Dróg i będą pieniądze a nie kierowcow

G
Gość

Chora czerwona wiocha. Pozdrowienia dla I sekretarza Rafała.

G
Gość

Za pieniądze dane na budowę basenu zapłaciliśmy wszyscy . Pasażerowie oraz kierowcy autobusów.

G
Gość
10 marca, 10:02, Mzk:

Ciekawe iłu z tych kierowców, głosowało na Rafałka..

Taaa,akurat tam ma "bardzo silne" poparcie???....śmiechu warte

G
Gość
10 marca, 10:50, bydgoszczanin:

ZDMiKP z jednej strony tnie kursy w centrum Bydgoszczy, z drugiej funduje komunikację gminie Białe Błota za pieniądze bydgoszczan. Niby robotę (bez przetargu) dostaje MZK, ale suma summarum jeżdżenia km będzie zdecydowanie mniej. Przy jednoczesnej większej presji płacowej, wyższych ZUSach i innych wyższych kosztach Miasto utrzymuje sztuczną cenę 10zł za bilet miesięczny dla dzieciaków, gdzie bochenek chleba kosztuje już ok 5zł. Żeby dotyczyło to jeszcze wyłącznie mieszkańców miasta, ale tak samo gminy ościenne mogą z tego korzystać. W ten sposób nigdy nie nazbierają na utrzymanie km i będą dalsze cięcia dla nas bydgoszczan (bo Osielska, nowej Wsi i Białych Błot cięcia nie objęły), a kierowcy zwalniani. W ZDMiKP siedzą naprawdę tęgie umysły.

Dzieci chociaz placa 10zl na miesiac. Osoby starsze nic nie płacą, maja komunikacje za darmo.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski