Bydgoszcz obroniła jedną z największych imprez wystawienniczych przed wyprowadzką do Poznania. Teraz, dzięki nowemu centrum targowemu, przejdzie do ofensywy.
<!** Image 2 align=right alt="Image 85385" sub="Na Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń „WOD-KAN” przyjechało ponad 400 wystawców z Polski i Europy / Fot. Dariusz Bloch">Zapełnione do ostatniego miejsca hotele, uśmiechnięci restauratorzy i korki na drogach w centrum miasta to widomy znak, że w Bydgoszczy rozpoczęły się targi WOD-KAN, największa w tej branży impreza wystawiennicza w Polsce i jedna z większych w Europie. A jeszcze niedawno nie było wcale pewne, czy szesnasta ich edycja odbędzie się właśnie w naszym mieście. Ostro bowiem o ich organizację walczył Poznań, jednak Izba Gospodarcza Wodociągi Polskie, organizator targów, która ma siedzibę w Bydgoszczy, cudem je obroniła.
Dziś już wiadomo, że kolejna ich edycja, już niezagrożona, również odbędzie się w grodzie nad Brdą. Na terenie Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku powstanie nowe centrum targowe - informuje Bolesław Grygorewicz, wiceprezydent miasta. - Decyzje już zapadły, pomysł realizować będą cztery podmioty - LPKiW, miasto Bydgoszcz, Wyższa Szkoła Gospodarki i oczywiście IGWP, organizator targów. Na tym etapie nie można jeszcze powiedzieć o zaangażowaniu finansowym poszczególnych partnerów - twierdzi prezydent. - To bardzo dobre miejsce. Tuż obok bowiem powstanie aquapark. Centrum targowe będzie z nim współpracowało i wykorzystywało jego infrastrukturę, taką jak choćby baza hotelowa czy parkingi. Dla wystawców oznacza to spory komfort, będą mogli nie tylko w bardzo dobrych warunkach zaprezentować swoją ofertę, ale będą mieli na wyciągnięcie ręki całą niezbędną bazę - zapewnia prezydent.
<!** reklama>Ta decyzja ucieszyła Antoniego Tokarczuka, dyrektora IGWP. - Mamy nadzieję, że to nasza ostatnia wizyta na terenie hali „Łuczniczka”, a kolejna edycja WOD-KAN-u odbędzie się już w Myślęcinku. Bydgoszcz mocno podupadła targowo i tylko stworzenie wystawcom nowoczesnej powierzchni, na której będą mogli się pokazywać, zatrzyma ich i przyciągnie do nas - uważa dyrektor.
A, że warto powalczyć o wystawców wskazuje sukces bydgoskiej imprezy. Do miasta zjechało bowiem ponad 400 wystawców z Polski i Europy. Dopisali też zwiedzający, którzy skutecznie wypełnili wszystkie miejsca parkingowe, nawet na oddalonym o prawie kilometr parkingu Tesco.
