https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Amazon wchodzi do Polski. "Nie spodziewałbym się, że będzie głównym rozgrywającym"

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Gigant zakupowy zapowiedział rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl, co oznacza przede wszystkim udostępnienie swojej platformy zakupowej polskim sprzedawcom internetowym. - Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek, co z kolei przełożyć się powinno na pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów- komentuje ekspert.

Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Jak podano w przesłanym komunikacie, serwis ma zapewnić polskim klientom "nowy wymiar zakupów", a lokalnym biznesom "dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie".

Przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować już swoje konta po polsku w ramach przygotowań do premiery serwisu.

- Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek, co z kolei przełożyć się powinno na pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów- komentuje Artur Halik, Head of Sales Shoper.- Nie spodziewałbym się jednak, iż Amazon będzie głównym rozgrywającym za dwa lata, a każdy kupujący w sieci rozpocznie od razu zakupy poprzez ten serwis- dodaje.

Dlaczego? Zdaniem eksperta na naszym rynku istnieje marketplace, znany od wielu lat, a jednocześnie otwierają się cały czas kolejne sklepy internetowe, cieszące się wielką popularnością i lojalnością klientów, przywiązanych do marki. - Jeśli więc właścicielom zależy na budowaniu rozpoznawalnego biznesu i prezentowaniu produktów w indywidualny sposób, powinny inwestować w pierwszej kolejności we własne kanały, pozostałe traktując jako wspierające sprzedaż- tłumaczy.

Halik studzi emocje, jak wyjaśnia rozgrywającym jesteśmy tylko na swoim boisku. - Jeśli właścicielom e-biznesów zależy na budowaniu rozpoznawalnej marki, prezentowaniu produktów w indywidualny sposób, eksponowaniu historii założycieli, powinny inwestować przede wszystkim we własne kanały, takie jak własny sklep internetowy, który może działać niezależnie od marketplace’ów, pozostałe traktując jako wspierające sprzedaż- dodaje.

Z kolei Paweł Szewczyk, Wiceprezes Zarządu merce.com uważa, że możemy się spodziewać dużego zainteresowania i masowego testowania nowego kanału przez polskie sklepy internetowe. - Dla polskiego sektora e-commerce pełne wejście Amazona na nasz rynek może mieć pozytywny wpływ. Idealnie byłoby, gdyby amerykański gigant zaistniał u nas na tyle mocno, by zaznaczyć swoją pozycję i skłonić konkurencję do walki o klienta, ale nie zdobył przy tym dominującej pozycji w polskim e-handlu- koemntuje.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski