Jednocześnie, w trakcie działań sprawdzano stan trzeźwość kierujących. Dobra informacja jest taka, że w ponad 160 kontrolach nie ujawniono kierujących pojazdami ciężarowymi pod wpływem alkoholu.
Inspektorzy ujawnili niestety 7 przypadków ingerencji w zapisy urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców. - Przedmiotowe manipulacje w zapisy tachografów polegały na podłączeniu niedozwolonego urządzenia, prowadzeniu pojazdu na cudzej karcie kierowcy lub bez cyfrowej karty umieszczonej w tachografie - informuje WITD.
Przeprowadzone trzygodzinne działania kontrolne pokazują skalę nadużyć w zakresie niedozwolonych ingerencji w zapisy tachografów.
W jednym przypadku kierowca ( jednocześnie przewoźnik) wykonywał przewóz drogowy bez uprawnień transportowych i bez wydanej karty cyfrowej. W pozostałych przypadkach, poza najpoważniejszymi naruszeniami dot. manipulacji, ujawniono liczne naruszenia z zakresu ustawy o transporcie drogowym. Za stwierdzone naruszenia nałożono mandaty karne w stosownej wysokości oraz wszczęto postępowania administracyjne.
- Przeprowadzone trzygodzinne działania kontrolne pokazują skalę nadużyć w zakresie niedozwolonych ingerencji w zapisy tachografów. Działania Inspektorów WITD w Bydgoszczy były możliwe dzięki wsparciu koncesjonariusza autostrady A1, firmy Gdańsk Transport Company S.A oraz operatora A1 spółce Intertoll Polska - informuje WITD.
Rośnie most nad Brdą na obwodnicy Bydgoszczy. Najnowsze zdjęcia
Info Flash, odc. 11.
Najważniejsze wydarzenia z Bydgoszczy i regionu:
