
3. Zadawaj pytania
Wiele nieporozumień na linii business to business wynika z braku odpowiedniej komunikacji. Nawet jeżeli wydaje nam się, że wiemy, jakie oczekiwania ma klient, warto zadawać pytania i starać się być jak najbardziej szczegółowym. Rozmowa z drugą osobą nie tylko bywa inspirująca, ale także pozwala uniknąć wielu kosztownych błędów.

2. Stosuj narzędzia Design thinking
Badania dowodzą, że praca w interdyscyplinarnym i zróżnicowanym zespole przynosi lepsze efekty. Działając w większej grupie, warto przestrzegać zasad Design thinking, czyli myślenia projektowego. Ten model pracy stosuje m.in. firma Google.
W Design thinking zespoły projektowe uczestniczą w różnego rodzaju zajęciach warsztatowych zwiększających kreatywność. Popularne w DT narzędzia to Model Podwójnego Diamentu czy model Instytutu Designu założonego na Uniwersytecie Stanforda.

1. Trwoń czas
Kto z nas nie zna tego uczucia, gdy bardzo się staramy, a mimo to nie wychodzi? Wbrew logice części pracodawców, zabawa i rozluźnienie zwiększają kreatywność. Dlatego w niektórych firmach można zagrać w piłkarzyki, odpocząć w relaks roomie i pozwolić sobie na chwilę nieróbstwa.
Obojętnie, nad jakim rodzajem projektu pracujemy, zawsze powinniśmy szukać balansu między pracą a odpoczynkiem. Urlopy, przerwy w pracy czy czas na hobby to rzeczy, w których nie należy zapominać.