
Pozbądź się rzeczy nadmiarowych
Robienie porządku w szafie czy na półce z bibelotami to dla wielu czynność nie tylko męcząca, ale także wymagająca podjęcia decyzji - co wyrzucić, a co zostawić - co wielokrotnie bywa trudne. Od lat rozważasz, czy pozbyć się przetartych jeansów, lecz cały czas nie masz serca, by to zrobić? Właśnie nadszedł ten moment.
Zrób porządny remanent szafy z ubraniami, półki z butami lub miejsca, w którym trzymasz bibeloty z kategorii "szkoda wyrzucać". Pozbycie się nadmiaru rzeczy to świetny krok, by zyskać poczucie świeżości i zrobić sobie trochę więcej przestrzeni do życia. Nieużywane od wielu lat ubrania warto oddać, jeśli są w dobrym stanie, do pojemnika Caritasu. Te zniszczone można wymienić w wybranych sklepach na zniżkę na kolejne zakupy. Zastanów się, czy przykrótkich spodni nie warto przerobić na szorty - recykling ubraniowy jest nie tylko modny, ale i ekologiczny.

Uporządkuj wspomnienia
Skoro już jesteśmy przy porządkach, warto zabrać się za selekcję zdjęć z wakacji i życia rodzinnego. Jeśli z każdego urlopu przywozisz 3 tysiące fotografii, które lądują w katalogu na dysku i nigdy do nich nie wracasz - ten punkt jest właśnie dla ciebie.
Wszystkie zdjęcia, które przechowujesz na komputerze lub dyskach zewnętrznych, warto przejrzeć i przebrać. W pierwszej kolejności najłatwiej wyrzucić do kosza duble i nieudane kadry. Gdy doprowadzisz foldery do ładu, uporządkuj je datami i nazwij odpowiednio - tak by od razu było wiadomo, jakie zdjęcia znajdują się w danym katalogu.
Jeśli od lat planujesz wydruk najlepszych fotografii - wybierz je od razu, przy przeglądaniu plików. Wbrew pozorom do fizycznych albumów ze zdjęciami wraca się znacznie przyjemniej, niż do ich cyfrowych wersji.

Zwolnij miejsce na dysku
Skoro udało ci się już zasiąść do komputera i wyrzucić wszelkie zbędne zdjęcia, zrób to samo z plikami i aplikacjami, które nie będą ci więcej potrzebne.
Opróżnienie pamięci komputera nie tylko przyspieszy jego pracę, ale pozwoli ci się łatwiej odnaleźć w tym, co na nim trzymasz. Pamiętaj, by wszystkie ważne pliki przechowywać najlepiej w dwóch różnych miejscach - np. na dysku twardym komputera oraz dysku zewnętrznym.

Posegreguj dokumenty
Jest jedno miejsce, w którym powinniśmy trzymać porządek zawsze, nie tylko od święta - chodzi o to, w którym przechowujemy dokumenty.
Wszelkie umowy, ważne faktury i paragony oraz innego typu dokumenty, które trzymamy w domu, najlepiej umieść w odpowiednio nazwanych teczkach lub segregatorach. Przy dużej ilości dokumentacji warto uporządkować papiery chronologicznie. Porządek w dokumentach to podstawa, by nie stresować się, gdy przyjdzie nam reklamować zepsutą lodówkę lub sprawdzić regulamin zakupionej przez nas usługi.