MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zostań Liderem CSR! Dzisiaj trudno o lepszą reklamę poważnego biznesu, jak odpowiedzialne i wrażliwe społecznie zarządzanie

Beata Busz
Beata Busz
Prof. Artur Laska: - Renoma tego wyróżnienia istotnie wykracza poza nasz region i nieść może za sobą realne korzyści
Prof. Artur Laska: - Renoma tego wyróżnienia istotnie wykracza poza nasz region i nieść może za sobą realne korzyści fot. Nadesłane
Rozmowa z dr. hab. Arturem Laską, profesorem uczelni, dziekanem Wydziału Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - naszego partnera merytorycznego w kategorii Lider Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

Już po raz trzeci wybierzemy wspólnie Lidera Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Na jakie firmy czekamy?
Najprościej mówiąc na takie, które w sposób zaplanowany, dobrowolny oraz wykraczając poza zobowiązania prawne, uwzględniają potrzeby społeczne i środowiskowe w swojej działalności oraz mogą się tym pochwalić. Oprócz działań w otoczeniu ważne jest tu także wsparcie pracowników, wdrażanie praktyk dostępności, a także terminowość wywiązywania się ze zobowiązań finansowych.

Mniejsze firmy mogą pomyśleć, że nie dadzą rady konkurować z dużymi przedsiębiorstwami, dysponującymi znacznie większymi finansami na działania z zakresu CSR, ale dotychczasowe doświadczenia wydają się temu przeczyć, wśród zwycięzców mieliśmy już bowiem małe i średnie biznesy...
Doceniamy skalę podejmowanych działań, uwzględniając jednocześnie wielkość firmy oraz jej potencjalne możliwości. Zaangażowanie jest więc mierzone w określonym kontekście i proporcjach. W efekcie, nie tylko nominalna wielkość wydatkowanych środków ma tu znaczenie, ale także ich udział w budżecie firmy, a przede wszystkim zakres realizowanych działań. Staramy się też docenić efektywność oraz bezpośrednie i niekoniecznie tylko finansowe zaangażowanie.

Ocena kandydatów do tytułu Lidera CSR będzie przebiegała dwuetapowo. Zanim kapituła konkursu wyłoni pierwszą trójkę, wypełnione przez firmy ankiety oceni zespół pod pana kierunkiem. Kto wejdzie w jego skład i jak będzie wyłaniana finałowa dziesiątka, która przejdzie do ostatecznej rozgrywki?
Na Wydziale prowadzimy badania związane z problematyką zrównoważonego rozwoju oraz innowacyjności społecznej. W efekcie realizujemy unikatowe w skali kraju kierunki studiów. W skład komisji wchodzą osoby, które zajmują się właśnie tymi zagadnieniami: dr Barbara Panciszko-Szweda, dr Małgorzata Sikora-Gaca, dr Wojciech Trempała oraz moja osoba. Nasza praca przebiega według precyzyjnych obliczeń opartych na ocenie odpowiedzi na pytania z ankiety. Jest tu także miejsce na jakościową analizę zaprezentowanej działalności. Każdy z członków zespołu dokonuje oceny, podejmujemy dyskusję i zgodnie ustalamy ranking. Mam nadzieję, że także w tym roku nasza opinia będzie pomocna dla kapituły konkursu, do której należą ostateczne decyzje.

Czy warto powalczyć o tytuł Lidera Społecznej Odpowiedzialności Biznesu? Jakie korzyści czerpie firma, która może posługiwać się takim tytułem?
Myślę, że renoma tego wyróżnienia istotnie wykracza poza nasz region i nieść może za sobą realne korzyści. Tak wyraźne docenienie firmy ma wpływ na jej widoczność, podnosi jej prestiż oraz wiarygodność w relacjach na rynku. Dodatkowo jej pracownicy mogą poczuć satysfakcję, ale także docenić prowadzone przez swoją organizację działania, co podnosi ich morale i motywację.
Dzisiaj trudno o lepszą reklamę poważnego biznesu, jak odpowiedzialne i wrażliwe społecznie zarządzanie, w którym sukces finansowy stanowi przyczynek do aktywnego wspierania pracowników, społeczności lokalnych, a przede wszystkim działania na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i środowiskowych.

Firmo, zgłoś się! Wystarczy wypełnić ankietę przygotowaną przez naukowców UKW w Bydgoszczy. Na zgłoszenia czekamy do 7 lipca, do północy.

Każda firma, która zgłosi się do kategorii Lider Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) poprzez wypełnienie ankiety, zostanie zaproszona 30 września na galę do Opery Nova w Bydgoszczy, podczas której ogłosimy laureatów wszystkich kategorii Złotej Setki. Wszelkie pytania dotyczące kategorii Lidera CSR można kierować na adres mailowy: [email protected]

REGULAMIN RANKINGU

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zostań Liderem CSR! Dzisiaj trudno o lepszą reklamę poważnego biznesu, jak odpowiedzialne i wrażliwe społecznie zarządzanie - Gazeta Pomorska

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski