Takie sytuacje są bowiem uznawane są za okoliczności nadzwyczajne, na które przewoźnik nie ma wpływu i nie może im przeciwdziałać. Tym samym, w przypadku odwołanego lub opóźnionego kursu nie jest on zobowiązany do wypłaty pasażerom odszkodowania.
Jednakże linia lotnicza ma obowiązek zaoferować swoim klientom opiekę na lotnisku, w tym: posiłek i napoje, zakwaterowanie oraz transport do niego (jeżeli jest to konieczne), a także dwie rozmowy telefoniczne oraz dostęp do skrzynki e-maili.
Podróżni, których loty zostały zakłócone z powodu złych warunków pogodowych, panujących obecnie w zachodniej Europie, będą mogli skorzystać z tego prawa, jeżeli czas przybycia do miejsca przeznaczenia opóźni się o minimum trzy godziny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"
- To on stworzył Dagmarę Kaźmierską. Dziś nie chce się do niej przyznać
- Znamy prawdę o stanie zdrowia Santor. Piosenkarka pokazała się publicznie po operacji