https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Z naszego portu lata coraz mniej osób

Wojciech Mąka
W lipcu nastąpił spadek pasażerów o 23 procent w stosunku do tego, co zanotowano rok temu.
W lipcu nastąpił spadek pasażerów o 23 procent w stosunku do tego, co zanotowano rok temu. Dariusz Bloch
Port lotniczy w Gdańsku podbiera nam pasażerów i bije własne rekordy popularności. Lotnisko w Bydgoszczy dramatycznie pikuje - pasażerów jest o jedną piątą mniej niż rok temu!

Cyfry nie pozostawiają wątpliwości. Największy konkurent Portu Lotniczego Bydgoszcz - lotnisko w Gdańsku - w lipcu pobił swój ubiegłoroczny rekord. Odprawił o prawie 27 procent pasażerów więcej niż rok temu. Bydgoszcz zanotowała spadek o 23 procent…
[break]

50 kierunków z Gdańska

Gdańsk zaczął reklamować się w prasie w Bydgoszczy i Toruniu. W ubiegłym tygodniu port zachęcał mieszkańców regionu do korzystania z jego oferty, podając argumenty - tylko 168 kilometrów autostradą, ponad 50 kierunków, promocje wakacyjne. Skąd sukces Gdańska?

- Największą cegiełkę dołożył Wizzair, który już w maju zwiększył ofertę w ramach bazujących w Gdańsku czterech samolotów, a od połowy czerwca dołożył piąty samolot. Nie dziwi więc, że prawie połowa ze wzrostu zanotowanego w lipcu, to właśnie zasługa różowych samolotów węgierskiego przewoźnika - tłumaczy Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk. Do tego trzeba dołożyć nowe połączenia krajowe irlandzkiego Ryanaira (do Modlina, Krakowa i Wrocławia) - w sumie 17,1 tysiąca pasażerów, których rok temu nie było.

Bydgoszczy za to specjalnie się nie wiedzie. W lipcu nastąpił spadek pasażerów o 23 procent w stosunku do tego, co zanotowano rok temu. - To problem wynikający z małej liczby połączeń z Bydgoszczy - tłumaczy Joanna Sowińska, rzecznik portu. Faktycznie, kierunki z Bydgoszczy, oprócz czarterów, można policzyć na palcach jednej ręki. Dopiero od października wracają linie do Dusseldorfu Weeze i Glasgow.

Z Bydgoszczy przez Warszawę

- Port naprawdę zaczął żyć od ubiegłej środy, kiedy wprowadzono „code share” - uważa Piotr Tomaszewski, skarbnik Bydgoszczy i członek rady nadzorczej portu. „Code share” pozwala latać z Bydgoszczy do Warszawy, a stamtąd na jednym bilecie gdziekolwiek. Tyle że jest to oferta droższa niż loty do tych samych portów z Gdańska.
Większościowym udziałowcem portu jest marszałek województwa, Bydgoszcz ma znikomy wpływ na finanse portu. - Deklarujemy wsparcie nowych połączeń, ale musimy wcześniej o takich planach wiedzieć - mówi Piotr Tomaszewski.
Z Urzędu Marszałkowskiego nie udało nam się uzyskać jakiegokolwiek komentarza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tm
Im mniej lotów tym mniej pasażerów. Uboga oferta lotów plus ceny wyższe niz w sąsiednich lotniskach dają taki wynik. Każdy w regionie wolałby wylot z bdg ale matematyka jest nie ubłagana.,
T
T34
ten nasz port jest jak studnia bez dna ktora przyjmie tyle wody (pieniedzy), ile do niej wlejemy. Szkoda kasy...
H
Herman
Niech w końcu powstanie lot z East Midlans w piątek po południu albo wieczorem do Bydgoszczy a drugi w niedziele żeby można było wrócić i na nie jeden weekend wiele ludzi by przyleciało .Sama chętnie skorzystałabym z takiej opcji.
M
Marian
Kolego 89 zostaw lekturę "Nowości" i czytaj bydgoską prasę. Sprawdź co jest ulubionym zajęciem aktualnego szefa portu lotniczego B. Kiedy "łysol" nie trzymał kasy lotniska można było latać do krajów zamorskich a obecna syt. finansowa ogranicza nawet loty do stolicy. Dodrze, że w spłóce znajdą się ludzie o. Tadeusza. Będą połączenia z Rzymem a z tego miasta świat stoi otworem.
j
jan
lotnisko w bydgoszczy ja idiota mam jechac do gdanska i leciec z gdanska .durnota poraza .biora pieniadze za dreczenie i gnojenie .chce latac taniej niz jest ceny okolo 500 zl drozej z bydgoszczy .ale z bydgoszczy .kto jest winny za degradacje lotniska i wydawanie pieniedzy na utrzymanie lotniska
m
m.hajzer89
"Jak sponsorem lotniska w Bydgoszczu jest "łysol" z Torunia, to B. nic nie zarobi a wszelkie inicjatywy finansowe w piach" - Marian masz krótką pamięć - jak sponsorem nie był "Łysol", to lotnisko leżało na plecach i oganiało się od komornika.... A śmigłowcem to chyba latał poprzedni "bydgoski" prezes, więc tu też ci się pomyliło...
z
zintegrowany
GW Gdańsk też podbiera czytelników z GW Bydgoszcz
M
Marian
Jak "menago" lata swoim śmigłowcem do Monachium, to nie badzie się troszczył o tanie przeloty dla plebsu, tylko "dużą" kasę dla siebie. Jak sponsorem lotniska w Bydgoszczu jest "łysol" z Torunia, to B. nic nie zarobi a wszelkie inicjatywy finansowe w piach. Nie trzeba nam Niemca Kopernika a Bydgosta z Brunhildą!
G
Gucio
... bo na bydgoskim lotnisku jest tylko bramka z napisem „dla odlatujących”...
r
rojalista
Wy już w tej nawalance na zarząd upadliście chyba na głowę porównując boksera wagi piórkowej (port w Bydgoszczy) do wagi średniej (port w Gdańsku)... Proponuje porównać przepustowość turystów na Monciaku w Sopocie z liczbą turystów na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy
J
JAN
ceny biletow to horror .kiedys Bydgoszcz mediolan okolo 1100 dzis 1800 .latajcie sami .z wwy dolece za 600 zl .ale mam to gdzies latam z berlina .durnie wszystko poloza
i
intro
a bilety coraz droższe....
500zł taniej do UK z Poznania...
No i KujPom Platforma -zakamuflowana opcja toruńska-TYLKO SLD może nam pomóc....
B
Ben
efekt toruńskiego zarządu. Wszystko w temacie. Gdyby port był w Toruniu marszałek ładowałby kasę na chwałe regionu.
k
kowalski
JAKI PAN TAKI KRAM, DO PUKI LOTNISKIEM BĘDĄ ZARZĄDZAĆ NIEUDACZNICY PODOBNIE JAK MIASTEM TO BĘDZIE TYLKO GORZEJ......
G
GP
A może tak "ZABRONIONY".
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski