
Kto płaci za usunięcie awarii?
Gdy w wynajmowanym mieszkaniu dochodzi do awarii, często pojawia się wątpliwość, kto powinien zapłacić za jej usunięcie. Żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu, w ustawie o ochronie lokatorów zawarto szczegółowy wykaz obowiązków obu stron umowy. Prezentujemy najważniejsze punkty.
Uwaga! Informacje zawarte w tej galerii dotyczą sytuacji, gdy strony umowy zgodziły się na podział obowiązków zapisany w ustawie o ochronie lokatorów. Ta sama ustawa zezwala jednak, żeby strony podzieliły się obowiązkami zupełnie inaczej, jeśli mają na to ochotę. (Jest to dozwolone tylko w przypadku mieszkań niewchodzących w skład publicznego zasobu mieszkaniowego). Jeśli tak się stanie, o podziale obowiązków będą decydować zapisy umowy.

Instalacja centralnego ogrzewania: właściciel
Jeśli umowa nie stanowi inaczej, za naprawę i wymianę wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania (wraz z grzejnikami) odpowiada właściciel wynajmowanego lokalu.

Okładziny ścienne: lokator
Lokator odpowiada finansowo za naprawę i konserwację wszelkiego rodzaju okładzin ze szkła, ceramiki czy dowolnego innego materiału. Chodzi tu m.in. o płytki, ozdobne tynki i rozmaite inne okładziny dekoracyjne zmieniające wygląd ścian.

Piec grzewczy: właściciel
Piec grzewczy wymienia na swój koszt właściciel lokalu mieszkalnego. Płaci on zarówno za nowe urządzenie, jak i jego montaż.
Podoba ci się? Sprawdź też: 10 rzeczy, których nie może zrobić właściciel twojego mieszkania