
Lato dla wielu pracowników oznacza sezon urlopowy. Ci, którzy chcą oderwać się od zawodowej codzienności, a przy tym nadal muszą realizować wyznaczone zadania, wybierają workation i swoje obowiązki wykonują w miejscach umożliwiających odpoczynek. Ta grupa należy do szczęśliwców, bo w naszym kraju praco-wakacje nie są jeszcze bardzo popularne, a dla przełożonych oznaczają wiele problemów, które firmy odczuwały już, gdy zdalny model pracy został spopularyzowany w czasach covid-19.

Jeśli praca z domu – gdy w pokoju obok znajduje się rodzina – bywa rozpraszająca, to pytanie, czy dodatkowym elementem dekoncentrującym nie będzie otoczenie sprzyjające relaksowi, o które nietrudno w trakcie praco-wakacji, uważa większość polskich pracodawców.

Organizacje, które pozwalają na pracę zdalną, a w przyszłości również workation, powinny edukować zespół, na czym polega ta forma zatrudnienia, bo jak pokazuje badanie nie każdy wie, co powinien robić, a jeśli nawet posiada taką wiedzę, to nie praktykuje przyjętych zasad. Na szczęście wiele przedsiębiorstw wspiera swoją zdalną kadrę, a zdolności managerów z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym wzmocniła pandemia.

Upowszechnienie pracy zdalnej, a z czasem workation, nie przebiegnie płynnie, jeśli zabraknie współpracy przełożonych i ich zespołów. Co więcej, wiele kwestii związanych z pracą na odległość, wymaga uregulowania. Palącym problemem dla pracowników jest określenie zasad dotyczących regulowania rachunków.