Do londyńskiego konkursu zgłoszono ponad 100 projektów przygotowanych przez władze dzielnic, miast i regionów z 16 krajów. Województwo Kujawsko Pomorskie znalazło się w finale w kategorii "Best Use of Design".
Warto podkreślić, że City Nation Place Awards 2017 nagradza najbardziej kreatywne i skuteczne strategie z zakresu marketingu miejsca.
Zwycięzców poznamy na konferencji City Nation Place Global, która odbędzie się w dniach 7-8 listopada w Londynie.
Założenia tożsamości marki województwa zostały opracowane przez Instytut Marketingu Miejsc Best Place. Poprzedziły je badania, w których udział wzięli samorzadowcy, przedsiębiorcy, członkowie organizacji pozarządowych i dziennikarze. Były też wywiady z lokalnymi liderami opinii, prezesami największych firm, artystami, naukowcami i kulturoznawcami oraz ankieta. O to jak jest postrzeganie jest nasze województwo, zapytano również w badaniu ankietowym prawie tysiąc Polaków.
Projekt wizualny stworzyło White Cat Studio, polska agencja brandingowa.
"W kujawiaku odnaleźliśmy metaforę wartości województwa. Spokojny rytm tańca, charakterystyczne tupnięcie i nagłe przyśpieszenie tempa wyrażają cechy regionu - spokój, impuls i moc. I to właśnie ze strojów kujawskich zostało zaczerpnięte charakterystyczne zestawienie kolorów niebieskiego i czerwonego. Agencja White Cat Studio zaproponowała również skrócenie nazwy regionu kujawsko-pomorskiego na Kujawy Pomorze, idąc z duchem czasów i tendencją do upraszczania komunikatów. Wzorce materiałów promocyjnych i zasady ich stosowania, przygotowane dla regionu Kujawy Pomorze, zostały określone w Księdze Identyfikacji Wizualnej" - tłumaczą w White Cat Studio.
Więcej o wojewódzkim projekcie w materiale wideo:
