Do przetargu stanęło dziewięciu oferentów. Najtańsza oferta złożona przez toruńskie PBDI opiewa na 27 552 192 zł. Najdrożej inwestycję wyceniła firma Pol-Aqua z Piaseczna - na 36 297 858 zł. Ponadto do przetargu stanęły m.in. Kobylarnia, Budimex, Strabag, Skanska, Eurovia Polska, a także konsorcjum firm Betpol z Bydgoszczy oraz Most z Sopotu.
- Teraz musimy zweryfikować wszystkie oferty pod kątem formalnym. Podpisanie umowy nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP.
W ramach inwestycji powstanie nowa, blisko 500-metrowa ulicy łącząca Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II i ul. Glinki. Na odcinku od Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego zaprojektowano dwie jezdnie o szerokości 7,0 m z pasem dzielącym o szerokości 6,0 m. Obie jezdnie będą posiadać, po swoich zewnętrznych stronach, ścieżki rowerowe (2,0 m) i chodniki (1,5 m). Przebudowane zostanie również skrzyżowanie ul. Ujejskiego z ul. Karpacką. W jego miejscu powstanie małe, czterowlotowe rondo.
W dalszej kolejności – pomiędzy ul. Ujejskiego a ul. Cmentarną – planowana jest budowa wiaduktu drogowego nad obiema jezdniami al. Jana Pawła II (zlikwidowane zostanie jednopoziomowe skrzyżowanie Jana Pawła II i ul. Glinki). Ostatni odcinek, od ul. Cmentarnej do ul. Magnuszewskiej, jest projektowany w formie jezdni o szerokości 7,0 m, biegnącej po śladzie ul. Glinki.
Granicą projektu jest skrzyżowanie ul. Magnuszewskiej i Glinki, które także zyska formę czterowlotowego ronda. Przy okazji ul. Gniewkowska i ul. Rozłogi zyskają z nim połączenie.
Więcej w tym temacie jutro w Expressie Bydgoskim.