Produkowany wyłącznie w Polsce w zakładzie Fiata w Tychach najnowszy model fiat 500 zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2008 (Car of the Year 2008) - podała wczoraj agencja Reuters.
<!** Image 2 align=right alt="Image 68605" sub="Najmłodsze dziecko turyńskiego koncernu może się podobać / Fot. Internet">Agencja powołuje się na stronę internetową holenderskiego magazynu motoryzacyjnego „Autovisie”. Oficjalne wyniki konkursu zostaną ogłoszone w najbliższy poniedziałek 19 listopada. Reuters podaje, że drugie miejsce w konkursie zajęła mazda 2, a trzecie - ford mondeo. Kolejność dalszych miejsc w grupie siedmiu finalistów ma być następująca: peugeot 308, kia cee’d, nissan qashqai i mercedes klasy C. W tym roku do konkursu zgłoszono ogółem 38 modeli aut. Poprzednio Fiat zwyciężył w tym konkursie ostatnio w 2004 r., za produkowany również w Tychach model panda. W ubiegłym roku triumfował ford S-MAX.
Jak podają źródła Fiata, do końca października zebrano już 100 tys. zamówień na nową „pięćsetkę”, a sprzedano już 36 tys. tych aut. W tym roku koncern zamierza sprzedać 60 tys. samochodów „Fiat 500”, a w roku przyszłym - 120 tys.
<!** reklama>Już wcześniej, w październiku fiat 500 zdobył EuroCarBody 2007, najbardziej prestiżowe światowe wyróżnienie dla karoserii. W forum zorganizowanym przez „Automotive Circle International” w Bad Nauheim koło Frankfurtu wzięło udział około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania i produkcji nadwozia. Ogłosili oni zwycięstwo „Fiata 500” przyznając mu 38,33 punktu na 50 możliwych. W ten sposób „mały” fiat - a był to jedyny samochód reprezentujący segment A - pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji. Doceniono zwłąszcza innowacyjność nadwozia, dzięki czemu zdobyło ono pięć gwiazdek Euro NCAP oraz uzyskało klasę 11 w ocenie „uderzenie”. To swoisty rekord, plasujący fiata 500 na szczycie segmentu na polu bezpieczeństwa. Tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3,5 m.