https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wielkanoc po królewsku

Renata Napierkowska
W domach trwają już ostatnie przedświąteczne przygotowania. - Święta muszą być takie, jak nakazuje tradycja - mówią zgodnie mieszkanki Kujaw. Na rękę kupującym idą handlowcy.

W domach trwają już ostatnie przedświąteczne przygotowania. - Święta muszą być takie, jak nakazuje tradycja - mówią zgodnie mieszkanki Kujaw. Na rękę kupującym idą handlowcy.

<!** Image 2 align=right alt="Image 147782" sub="Dni przed świętami przebiegają na robieniu zakupów. Fot. Renata Napierkowska
">Od Niedzieli Palmowej, która była dniem handlowym, w sklepach i na ulicach panuje wzmożony ruch. Wczoraj i dziś mieszkańcy robią już ostatnie zakupy.

- Niestety, pracuję w dużej firmie, więc zakupy na święta zostawiłam na ostatnią chwilę. Martwię się, czy zdążę wszystko przygotować, a spodziewam się gości, bo w drugie święto zapowiedzieli wizytę rodzice przyszłej synowej i starszy syn wpadnie do nas z rodziną - zwierza się Danuta Woźniak z osiedla Piastowskiego, którą spotkaliśmy podczas robienia przedświątecznych sprawunków.

W marketach wiele towarów oferowanych jest w dużo niższej cenie niż zazwyczaj. Kupując jedną dużą paczkę kawy można drugą, mniejszą, dostać gratis albo za cztery opakowania tego samego towaru płaci się tyle, ile wcześniej za trzy. A obok takich „okazji” mało kto przejdzie obojętnie.

<!** reklama>- To dobry sposób na to, by przyciągnąć klienta. Ludzie chętnie kupują wszystko, co ma napis promocja. Widzimy to po ruchu, jaki od kilku dni utrzymuje się w sklepie. Non stop otwarte są wszystkie kasy i wszędzie są długie kolejki - mówi kierownik sklepu sieci Polomarket w Inowrocławiu.

Na brak klientów nie mogą też narzekać sklepy mięsne. Tam także napisy „promocja” działają na klientów jak magnes.

<!** Image 3 align=right alt="Image 147782" sub="Handlowcy wykorzystują koniunkturę i przyciągają promocjami Fot. Renata Napierkowska
">- Promocje są po to, by dostosować się do reguł rynku. Schodzimy z cenami, by zbliżyć się do konkurencji, mimo że jakościowo mamy o wiele lepszy towar. Jest kryzys, mroźna zima wyciągnęła z portfeli pieniądze na ogrzewanie, większość otrzyma wypłaty dopiero po świętach, więc wychodzimy z ofertą naprzeciw oczekiwaniom - wyjaśnia Krzysztof Woźniczka, pełnomocnik do spraw sprzedaży w firmie Viando.

Takie podejście sprzedawców sprawia, że klienci kupują chętniej i więcej. - Pewnie wszystkiego przez te święta nie zjemy, ale korzystam z okazji i zaopatrzę lodówkę na okres poświąteczny. Świętować trzeba po królewsku, a i po świętach coś jeszcze zostanie - mówi mieszkanka podinowrocławskiego Jacewa.

Warto wiedzieć

  • Najczęściej stosowane zabiegi promocyjne:
  • obniżenie dotychczasowej ceny towarów
  • dwa w jednym, czyli za dwa artykuły płacimy mniej niż gdybyśmy kupowali je pojedynczo
  • cztery opakowania za cenę trzech
  • próbka innego towaru jako dodatek
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski