[break]
O dodatkowych pieniądzach poinformował podczas swojej wizyty w Bydgoszczy Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury. Podczas tego pobytu podpisał dokument rozpoczynający prace przy bydgoskim odcinku trasy S10, który ma być gotowy w 2022 roku. Oprócz tego, w ciągu dwóch lat wykonane ma zostać wiele mniejszych inwestycji.
Estakada po nowemu
Największe zmiany czekają kierowców w Przechowie, w ciągu drogi krajowej nr 91. Przebudowa zostanie tam estakada.
- Wymaga tego nie najlepszy stan tego obiektu - tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik prasowy oddziału bydgoskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - W planach mamy rozbiórkę 270 metrów estakady, budowę nowej i poszerzonej wraz z modernizacją całego układu dojazdowego. Najwięcej zmian kierowcy mogą spodziewać się na drodze numer 91 w kierunku istniejącej obwodnicy Świecia, a więc przyszłej drogi S5. Tam skorygowane zostaną łuki drogi i zlikwidowane będą dotychczasowe zjazdy na posesje. Pragniemy zapewnić, że nikt z mieszkańców nie zostanie odcięty od dotychczasowej trasy. Planowana jest bowiem przebudowa kilometra pobliskiej drogi powiatowej, którą okoliczni mieszkańcy dojadą do obecnej drogi krajowej. Trasa ta obsługiwać będzie lokalny ruch samochodowy i ruch pieszych. Na drodze powiatowej pod estakadą wybudowane zostanie też rondo.
Niebawem ogłoszony zostanie przetarg. Roboty potrwają około dwóch lat.
Świetna wiadomość
Cieszyć będą się mieszkańcy Osielska. W zapowiedziach jest budowa chodnika wzdłuż „piątki”, ale, co najważniejsze, przebudowane zostanie skrzyżowanie w centrum tej miejscowości.
- To znakomita wiadomość, zabiegaliśmy o to od dawna - cieszy się Wojciech Sypniewski, wójt gminy Osielsko. - Wstępne decyzje zapadły jeszcze w czasie, kiedy wiceministrem infrastruktury był Paweł Olszewski. Teraz wygląda na to, że zapowiedzi będą zrealizowane.
PRZECZYTAJ:Drogi, dróżki, d(r)ożynki [DZIELNICOWYM OKIEM]
Wójt przypomina, że skrzyżowanie od początku było krytykowane.
- Kilkanaście lat temu pierwsza wersja projektu nie obejmowała nawet sygnalizacji świetlnej, którą udało się wprowadzić do planów i wykonać dopiero po naszych interwencjach. Teraz czas na to, by skrzyżowanie przebudować, tworząc między innymi prawoskręty. Są one niezbędne do poprawienia przepustowości „piątki” w tym miejscu. Przypominam, że to jeden z dwóch punktów w województwie, w których odnotowywany jest największy ruch pojazdów.
W tym roku powstać ma dokumentacja obu inwestycji, prace przewidziano na rok 2017.
Kasy nie zabraknie
Wśród projektów zapowiadanych inwestycji znalazły się m.in. budowa ścieżki pieszo - rowerowej wzdłuż DK nr 25 od Brzozy do Nowej Wsi Wielkiej oraz budowa zatok autobusowych na odcinku tej samej drogi - pomiędzy Okolem a Tryszczynem.
Chodnik ze ścieżką rowerową wybudowany zostanie również pomiędzy Siennem a Kotomierzem. Powyższe inwestycje w tym roku zostaną zaprojektowane, a wykonane w roku przyszłym. Wyjątkiem są zatoki, które najprawdopodobniej powstaną jeszcze w tym roku.
- Co prawda, drogowcy otrzymują pieniądze z roku na rok, ale zapewniam, że inwestycje te wpisane zostały również jako plany na 2017 rok - zapewniał wiceminister Jerzy Szmit. - Nie powinniśmy się obawiać, że pieniędzy na dokończenie inwestycji w województwie kujawsko-pomorskim zabraknie.