Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł zachodni na razie bez estakady

Jarosław Jakubowski
Po przebudowie Rondo Maczka wciąż będzie wymagało od kierowców zachowania wyjątkowej czujności, bo prace na trwają.
Po przebudowie Rondo Maczka wciąż będzie wymagało od kierowców zachowania wyjątkowej czujności, bo prace na trwają. Filip Kowalkowski
Za kilka dni na rondo Maczka wraca sygnalizacja świetlna. Niektórzy odetchną, ale są też opinie, że wrócą tam ogromne korki. Zarząd dróg zapewnia, że nie.

[break]
Przedwczoraj, zaledwie dobę po otwarciu nowego mostu na Kanale Bydgoskim, w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, reporter „Expressu” sprawdził, jak się tam jeździ. Wciąż włączona jest sygnalizacja pomarańczowa pulsująca. Robotnicy uwijali się przy jej montażu. Przed godziną 9 nie było żadnych korków, kierowcy swobodnie przejeżdżali przez rondo we wszystkich kierunkach.

Wypadek po zdjęciu

Nie wszyscy jednak stosowali się do znaku „ustąp pierwszeństwa przejazdu”. Na efekt nie trzeba było długo czekać. Nasz fotoreporter zrobił zdjęcie na rondzie około godz. 13. Dosłownie dwie minuty później w tym samym miejscu doszło do wypadku, w którym ucierpiały trzy osoby, w tym jeden z pracowników, zahaczonych przez samochód.

PRZECZYTAJ:Wszystkim nie dogodzą

Za mniej więcej tydzień na rondzie Maczka ma znowu zapalić się trójkolorowa sygnalizacja świetlna. Przypomnijmy - wyłączono ją kilka miesięcy temu po skargach kierowców i pasażerów komunikacji. Prace na węźle zachodnim spowodowały zmniejszenie jego przepustowość, w efekcie korki i opóźnienia autobusów.

Inteligentne światła

- Przywrócenie świateł na rondzie Maczka nie spowoduje zatorów, dlatego że sygnalizacja jest już wpięta w Inteligentne Systemy Transportowe. Jej działanie będzie uzależnione od występującego w danej chwili natężenia ruchu. Krótko mówiąc, zielone światło będzie paliło się dłużej, jeśli na danym pasie ruchu zacznie się zbierać więcej pojazdów - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Wśród kierowców nie brak opinii, że poprzestanie na jednopoziomowym skrzyżowaniu było krótkowzroczne i węzeł zachodni może nie podołać stale rosnącemu natężeniu ruchu. - Budowa drugiej nitki mostu przyczyni się do poprawy warunków jazdy i zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego na nim, ale nie rozwiąże wszystkich problemów. O ile nam wiadomo, jedną z opcji przy projektowaniu tego węzła, była estakada w ciągu Trasy W-Z, przebiegająca nad węzłem, która mogłaby rzeczywiście zwiększyć jego przepustowość - uważa Krzysztof Ziętara, prezes Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.

Wydajemy tyle, ile jest

Rzecznik ZDMiKP nie zgadza się z opinią, że nad węzłem potrzebna jest estakada. - Nie możemy wydatkować publicznych pieniędzy na wyrost, tylko w ramach realnie istniejących potrzeb. Estakada w najbliższych latach na pewno nie powstanie - mówi Krzysztof Kosiedowski.

Od 1 grudnia przejezdny jest nowy most na Kanale Bydgoski. Rozbudowa węzła zachodniego to wstęp do modernizacji ulicy Grunwaldzkiej, która będzie miała dwie jezdnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!