We współczesnych samochodach liczy się nie tylko sprawny i wydajny silnik, który pozwala wyciskać najlepsze osiągi przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa.
Bardzo ważna jest również stylistyka i innowacyjność, za które można uzyskać prestiżową nagrodę Red Dot Award w kategorii „Product Design 2022”. Biją się o nią najwięksi producenci samochodów, a wśród wyróżnionych znalazła się Honda. Konkretnie za wymienione walory (stylistyka i innowacyjność) nagrodę dostała Honda HR-V e:HEV.
Elegancja bardzo ważna
Nowoczesne wzornictwo HR-V nawiązuje do eleganckiej stylistyki innych nowych modeli Hondy. W poprzedniej edycji konkursu Red Dot 2021, w kategorii Product Design zwyciężyły modele Jazz e:HEV, Jazz Crosstar e:HEV i duży skuter Forza 750, natomiast Honda e zdobyła w poprzednim roku nagrodę Best of the Best. Wyróżnienie to zostało przyznane równocześnie Hondzie CBR1000RR-R Fireblade SP, która jest pierwszym motocyklem Hondy, który zdobył nagrodę Red Dot.
Etykieta zwycięzcy Red Dot stała się jednym z najbardziej pożądanych znaków jakości w dziedzinie wzornictwa produktów na świecie. O przyznaniu corocznych nagród decyduje jury złożone z 50 międzynarodowych ekspertów, którzy testują, oceniają i dyskutują na temat każdego zgłoszonego produktu. Kryteria oceny są co roku poddawane weryfikacji i dostosowywane, aby odzwierciedlały najnowsze wymagania techniczne, społeczne, ekonomiczne i ekologiczne.
Prestiżowe wyróżnienie
- Cieszymy się, że po raz pierwszy otrzymaliśmy nagrodę Red Dot Product Design Award we wszystkich grupach produktów Hondy: za motocykle, samochód oraz w grupie maszyn i urządzeń – powiedział Toshinobu Minami, dyrektor operacyjny Centrum Stylistycznego w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Hondy. Wierzymy, że jest to rezultatem konsekwentnie realizowanego pragnienia Hondy, aby «służyć ludziom poprzez technologię, idee i wzornictwo produktów», co jest naszą podstawową zasadą od początku istnienia firmy. Będziemy nadal podejmować wysiłki, aby zaskakiwać i ekscytować naszych klientów.”
Inżynierowie Hondy na etapie rozwojowym najnowszej generacji HR-V zmienili gruntownie założenia modelu, decydując się na zaprojektowanie kompaktowego SUV-a od podstaw. Badania przeprowadzone przez Hondę wykazały, że konsumenci wybierają produkty nie tylko kierując się konkurencyjnymi osiągami, czy estetyką, ale także na podstawie tego, jak włączają się one w scenariusze ich życia i czy dany produkt spełnia indywidualne wymagania.
