Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W tej branży średnie wynagrodzenie wzrosło o blisko 30 proc., ci specjaliści są najbardziej poszukiwani

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
– Oczekiwania kandydatów w obszarze sprzedaży i marketingu wzrosły o 20-30 proc. – komentuje ekspertka.
– Oczekiwania kandydatów w obszarze sprzedaży i marketingu wzrosły o 20-30 proc. – komentuje ekspertka. 123RF
Średnie miesięczne wynagrodzenie w sprzedaży i marketingu wyniosło 13 804 zł brutto, co oznacza wzrost w stosunku do zeszłego roku o 29 proc. – wynika z Raportu Płacowego Antal. – Najbardziej rozchwytywani pracownicy notują niespotykane wcześniej wzrosty. Jednocześnie niż demograficzny przy wysokim popycie determinuje silny wzrost płac na stanowiskach z niewielkim, nawet 3-letnim doświadczeniem - komentuje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka z Antal.

Sprzedaż jest wrażliwa na sytuację rynkową, a obecne zawirowania, wojna na Ukrainie i wyzwania ekonomiczne przekładają się na rosnące ryzyko zmiany pracy. To ryzyko potencjalni kandydaci wyceniają, przekładając na znacznie wyższe niż do tej pory oczekiwania – wynika z 11. edycji Raportu Płacowego Antal.

Wyższe oczekiwania i podwyżki

Okazuje się, że specjalistom i menedżerom zależy szczególnie na zwiększeniu poziomu pensji podstawowej, do tego stopnia, aby był on porównywalny do wcześniejszego wynagrodzenia całkowitego. Natomiast z drugiej strony pracodawcy wolą zatrudnić jednego bardzo dobrego kandydata niż dwóch z mniejszymi sukcesami. Dlatego widać znaczną dywersyfikację wynagrodzeń.

– Oczekiwania kandydatów w obszarze sprzedaży i marketingu wzrosły o 20-30 proc. Realizując projekty rekruterzy docierają głównie do kandydatów „pasywnych”, którzy nie szukają aktywnie nowych wyzwań zawodowych. Takie osoby wyceniają w ten sposób ryzyko zmiany pracy. Pojawiają się argumenty związane z niepewnością gospodarczą i polityczną. Na niepewnym rynku trudniejsze może być osiągnięcie dużych wolumenów sprzedaży i co za tym idzie - osiąganie wysokich prowizji. To skutkuje bardziej zachowawczym podejściem kandydatów. Najbardziej rozchwytywani pracownicy notują niespotykane wcześniej wzrosty. Jednocześnie niż demograficzny przy wysokim popycie determinuje silny wzrost płac na stanowiskach z niewielkim, nawet 3-letnim doświadczeniem – komentuje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor zespołu specjalizującego się w rekrutacji w obszarze sprzedaży i marketingu, Antal.

Kompetencje poszukiwane

W ostatnim czasie przyspieszył rozwój e-commercu. Przez szybki postęp sprzedaży online podczas pandemii firmy musiały w trybie pilnym dostosować wszelkie procesy związane ze sprzedażą w sieci, do zmieniającego się stylu życia. Potrzebni byli, są i będą specjaliści, którzy z łatwością poruszają się w cyfrowym świecie i rozumieją zachodzące w nim zależności.

– Eksperci e-commerce polegają na swojej wiedzy o grupie docelowej i umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmian w cyfrowym krajobrazie, aby skutecznie wykonywać swoje codzienne zadania. Do najbardziej pożądanych kompetencji wśród tych kandydatów należą: rozumienie strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i sposoby tworzenia skutecznych reklam dla różnych platform mediów społecznościowych w oparciu o ich algorytmy. Nie bez znaczenia jest również doświadczenie w korzystaniu z popularnych platform reklamowych, umiejętność krytycznego myślenia i odnajdywanie się w pracy zespołowej - wyjaśnia ekspertka.

Autorzy raportu wskazują, że obok specjalistów od e-commerce, digital managera czy traffic managera, odpowiedzialnego za monitorowanie ruchu na stronie internetowej, rośnie zapotrzebowanie na specjalistów ds. SEM i SEO. Ich zadaniem jest odpowiednie skonfigurowanie sklepu w przeglądarkach internetowych tak, aby zapewnić mu dobrą widoczność, wysoką pozycję i napływ organicznego ruchu.

Na znaczeniu zyskuje stanowisko specjalisty ds. social media, czyli osoby, która w dodatkowym kanale komunikacji informuje m.in. o ofercie sklepu. To właśnie w serwisach społecznościowych coraz częściej tworzy się potrzebę nabycia konkretnego produktu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: W tej branży średnie wynagrodzenie wzrosło o blisko 30 proc., ci specjaliści są najbardziej poszukiwani - Strefa Biznesu